Senaste nytt

Stockholm-Tblisi

Bokat. OSL-TLL-TBS fredagen den 26 oktober, TBS-TLL-OSL måndagen den 29 oktober. Allt i Eco vilket enligt OV's webbsida ger 4800 EB-poäng. Kostnad, SEK1395 vilket ju är barnsligt lite för en transkontinental tripp. Blir premiär i både Embraer 170 och CRJ900.

Jag är bra sugen själv! Har inte kommit mig för att boka än... är lite trångt med lediga resdatum i min kalender, så får ha is i magen och vänta med köp tills jag hittar en lucka...:)

Intressant och lite udda.
Estonian öppnar för bokning 11 månader innan avresa.
Var inne och försökte boka påsken 2013 idag (månadsskiftet mars/april) för att var tidigt ute, men ändå svårt, nästan omöjligt hitta billiga biljetter. T.ex den avgång som skulle passat oss (4 personer) fanns endast en plats kvar till "rätt pris". Blir något trångt ;-)
Ni med mer erfarenhet vad tror/vet ni; "Tjuvhåller" Estonian på low eco samt Eco biljetter så att det kan vara idé att gå in och kolla då och då framöver? Eller är det kört?

Intressant och lite udda.
Estonian öppnar för bokning 11 månader innan avresa.
Var inne och försökte boka påsken 2013 idag (månadsskiftet mars/april) för att var tidigt ute, men ändå svårt, nästan omöjligt hitta billiga biljetter. T.ex den avgång som skulle passat oss (4 personer) fanns endast en plats kvar till "rätt pris". Blir något trångt ;-)
Ni med mer erfarenhet vad tror/vet ni; "Tjuvhåller" Estonian på low eco samt Eco biljetter så att det kan vara idé att gå in och kolla då och då framöver? Eller är det kört?

Det händer ju att flygbolag håller på sina lågprisbiljetter, så det är väl inte omöjligt..... Men när jag söker priser för den perioden du nämnde hittar jag alla billiga biljetter..
632€ för 4 personer (158€/pers). Då är det iofs bara 25% intjäning i Z. Det du ska leta efter, om du vill ha bra med poäng, är de aningen dyrare biljetterna (180-190€) i L, K, U, W, Q, H, E, M som ger 100% till Eurobonus :)

För att förtydliga: Boka närmre inpå utresa för 100% intjäning. Av någon anledning är Estonian Airs gräns för 100% intjäning satt vid 100€ /enkel resa. I Oktober finns priser för 101€ ut, och 118€ hem, totalt ca 1950kr med 100%. Sen får man ju själv prioritera om man tycker att intjäningen motiverar de extra 600kr/pers som det kostar gentemot Low-eco :)

Detta med bokningsklasser. Igen.

Slog till på eco-biljetter. Observera, inte Eco Light, utan ordinarie eco. Enligt bekräftelsen blev det CL L på utresan (både OSL-TLL och TLL-TBS) och Z på hemresan (samma rutt). Vid bokningstillfälle skilde det i praktiken ingenting mellan Eco Light och Eco.

L ger enligt bolaget själva 600 poäng för OSL-TLL och 1800 poäng för TLL-TBS. Z ger 150 respektive 450. Inalles 3000 poäng. Inte dåligt för 1400 kronor.

Läser på: On Estonian Air flights – Collecting EuroBonus points – Loyalty programme – Estonian Air

Toppen