Senaste nytt

Stockholm-Oslo SAS billigast möjligt men minst 4 segment

Nemo

Medlem
image.jpg image.jpg
Hur hittar du den resan på expedia? Jag har testat både webben och appen och hittar bara utresan som startar 9.20 och ankommer 13.40. Jag har ringt SAS också och de säger att SK269 är fullbokad...
Jag hittar flera olika routings, båda exempel är nu prissatta till 3603 SEK.
 

RickardG

Medlem
Lustigt, nu på morgonen hittar jag den! Bokat och klart. Av någon anledning bokades det som en t/r till Köpenhamn och inte med Bergen som slutdestination, jag vet inte om det har någon betydelse?

Hur som helst, 3600kr istället för 5600kr som min tidigare bokning var på. Tack @Nemo, @olo och alla andra för hjälpen!
 

Nemo

Medlem
Lustigt, nu på morgonen hittar jag den! Bokat och klart. Av någon anledning bokades det som en t/r till Köpenhamn och inte med Bergen som slutdestination, jag vet inte om det har någon betydelse?

Hur som helst, 3600kr istället för 5600kr som min tidigare bokning var på. Tack @Nemo, @olo och alla andra för hjälpen!
Det kan ha betydelse ifall det blir strejk e dyl och du blir ombokad med en annan routing som inte inbegriper Oslo. Fast hade du bokat Bergen som destination är det ju samma potentiella problem.
 

RickardG

Medlem
Jo har jag oflyt kan jag bli skickad till Köpenhamn på annat sätt men som du säger skulle jag kunna bli skickad till Bergen på annat sätt också. Jag får hålla ett öga på strejkinformationen i första hand.
 

RickardG

Medlem
Det gick alldeles utmärkt tack! Bergen tillhör väl inte världens största flygplatser direkt men tiden flöt på ändå och jag fick de segment jag behövde. Sista sträckan hem var överbokad och det var några som fick vouchers på 250 eller 300€, men jag var för sugen på att komma hem för att acceptera.
 
Toppen