Senaste nytt

Stockholm - Nya Zeeland Routing och stopovers

Philip G

Medlem
Hej!

Jag är på jakt efter bra revenue-flygbiljetter till Auckland, Nya Zeeland och vänder mig nu till forumet för tips och råd då jag inte riktigt känner att jag hittar det jag söker efter utan att priset skenar. Det jag söker är 2 st economybiljetter, med flexibla datum +/- 4 dagar från 15 december till 15 januari, med diverse relativt specifika stopovers.

1. Kan jag nyttja 2-3 dygn stopover i Sydney utan att kostnaden ökar? När jag söker på Multicity så tillkommer rätt många tusenlappar. Hur gör jag för att undvika detta? Är det ens möjligt?

2. Vi har tänkt besöka Fiji några dagar, och då från AKL-NAN en vecka innan hemfärd (typ mellan 7-15 jan). Gör jag bäst i att boka dessa separat, eller finns det en poäng i att försöka ta sig hem direkt från Fiji, t.ex. NAN-SYD?

3. Jag använder Skyscanner för att försöka hitta ovanstående biljetter, men är nyfiken på om det finns några andra verktyg som är bättre? Typ Google flights/ITA matrix?

4. Några flygbolag eller routes som ni med erfarenhet skulle rekommendera? Lutar just nu åt Singapore airlines, ARN-SIN-SYD-AKL T&R.

Stort tack för alla inspel och hjälp, mycket välkommet!

Mvh

Hej!

Jag är på jakt efter bra revenue-flygbiljetter till Auckland, Nya Zeeland och vänder mig nu till forumet för tips och råd då jag inte riktigt känner att jag hittar det jag söker efter utan att priset skenar. Det jag söker är 2 st economybiljetter, med flexibla datum +/- 4 dagar från 15 december till 15 januari, med diverse relativt specifika stopovers.

1. Kan jag nyttja 2-3 dygn stopover i Sydney utan att kostnaden ökar? När jag söker på Multicity så tillkommer rätt många tusenlappar. Hur gör jag för att undvika detta? Är det ens möjligt?

2. Vi har tänkt besöka Fiji några dagar, och då från AKL-NAN en vecka innan hemfärd (typ mellan 7-15 jan). Gör jag bäst i att boka dessa separat, eller finns det en poäng i att försöka ta sig hem direkt från Fiji, t.ex. NAN-SYD?

3. Jag använder Skyscanner för att försöka hitta ovanstående biljetter, men är nyfiken på om det finns några andra verktyg som är bättre? Typ Google flights/ITA matrix?

4. Några flygbolag eller routes som ni med erfarenhet skulle rekommendera? Lutar just nu åt Singapore airlines, ARN-SIN-SYD-AKL T&R.

Stort tack för alla inspel och hjälp, mycket välkommet!

Mvh
1. Beror helt på fare basis. En del biljetter tillåter X stopp over gratis andra tillåter det inte alls, och sen kan stopover även fås mot extra betalning ibland.

2. Helt omöjligt att svara på rent generellt. Du får helt enkelt titta vad de olika alternativen kostar på dina datum. Med tanke på att det är absoluta peak season så kommer det oavsett högst troligt vara dyrt.

3. ITA matrix och Expertflyer. Sistnämnda är ett måste om du vill läsa på om fare basis. Men rent generellt borde du kanske vända dig till en bra resebyrå om du ska börja trixa med specialkrav på biljetterna.

4. Beror ju helt på vad du är ute efter. SQ Är ju generellt sätt bra i alla fall.

Vi har gjort den turen ett par gånger och Fiji är billigast att boka via någon NZ resebyrå som brukar ha bra paket med flyg och hotell. Att stanna en natt på något av hotellen på Denarau island innan ni åker ut till någon av dom mindre öarna är trevligt.

Jag tror du klarar dig bra med google flights flera stopp! SQ låter bra..

Alla resor till NZ verkar gå på skjortan. Jag satt och letade för några dagar sedan när de annonserade öppning. Förmodar att efterfrågan är hög och erbjudanden få. Att flyga via AU är billigast pga den trafiken har löpt på som "vanligt".

Vill du vara lite vild kan du kolla på LAX som stopover och ta andra hållet :)

Toppen