Senaste nytt

Stockholm - Miami/Fort Lauderdale

johisco

Medlem
Ja jävlar... Norwegian kostar 13 500 inkl bagage. Nu vill jag ju då inte flyga Norwegian ändå men då är faktiskt SAS billigare med 12 500 trots att en väg då är i PLUS också.Fasen va dyrt det här var då. Problemet är ju att vi inte kan ändra om eller åka några andra dagar. Jo hemresan kan vi åka tidigare men 19e måste vi flyga ut

Jo jag får titta på att åka till exempelvis NY och vidare till Miami den 20e. Men för att komma ner i pris behöver jag boka separata biljetter, eller?
 
Men för att komma ner i pris behöver jag boka separata biljetter, eller?
Ja, du får söka på separata biljetter, dvs en transatlantisk biljett och en inrikesbiljett i USA. Jag tror att du kan pressa priset om du söker på destinationer som inte är typiska semesterdestinationer. När du vill resa är det högsäsong för turister, men samtidigt är det ju lågsäsong för affärsresor. Så testa t ex Atlanta, Raleigh, Houston, Dallas, etc. Du kan även testa lite udda orter i Florida (Tampa, Jacksonville, Melbourne, Daytona Beach, Fort Myers, etc) om du kan tänka dig att köra en halv dag.
 

agehall

Medlem
Kanske läge att ta stopover någonstans för att få ner priset?

Stopover sänker nog aldrig priset. Jag antar att du avser att ta ett dygn någonstans och dela upp resan på separata biljetter?

Det är imho viktigt att skilja på dessa saker då stopover är en teknisk term för att stanna mer än 24h på ett och samma ställe men fortfarande ha allt på samma reservation eller samma fare basis, dvs man är skyddad mot ev förseningar.
 
Toppen