Senaste nytt

Stockholm - Los Angeles Juli 2023

Wescey

Medlem
Hej forumet,

Jag är tacksam och uppskattar om jag får lite tips och hjälp här. Jag har 200k Eurobonus poäng och försöker hitta en resa till Los Angeles ToR Juli 2023. Känner att jag är ganska bra ute i tid men hittar inget. Jag hittade på Uniteds hemsida biljetter och testade ringa in till SAS men de hade det inte i sitt system. Suck! Nedan är vad jag är på jakt efter.

  • Varifrån vill du börja din resa? Helst Stockholm, sekundärt Göteborg
  • Var är din destination? Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut? 1 Juli 2023 +/- 2 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Tidigast 17 juli 2023. +3,4 dagar också OK.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss..
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? I New York på hem vägen om det är möjligt
 

Doctor-X

Medlem
Bästa jag hittar är:
2023-07-01 10:30-12:15, ARN-WAW, LO454, business
2023-07-01 16:40-19:35, WAW-ORD, LO3, business

2023-07-17 21:30-13:40+1, ORD-WAW, LO4, business
2023-07-18 17:00-18:45, WAW-ARN, LO457, business

Så får du boka ORD-LAX T&R för pengar


SAS och Lufthansa som bolag kan du räkna bort direkt, det kommer inte gå.
Swiss har bara släppt biljetter fram till 2023-06-12
Så det lämnar dig med endast Austrian.
 

Wescey

Medlem
Bästa jag hittar är:
2023-07-01 10:30-12:15, ARN-WAW, LO454, business
2023-07-01 16:40-19:35, WAW-ORD, LO3, business

2023-07-17 21:30-13:40+1, ORD-WAW, LO4, business
2023-07-18 17:00-18:45, WAW-ARN, LO457, business

Så får du boka ORD-LAX T&R för pengar


SAS och Lufthansa som bolag kan du räkna bort direkt, det kommer inte gå.
Swiss har bara släppt biljetter fram till 2023-06-12
Så det lämnar dig med endast Austrian.
Ok, tack för hjälpen. Det var illa. Är jag sen ute?!
 

toer00

Medlem
Förra året, 2021 i augusti när jag skulle boka årets (juli 2022) USA (Kalifornien) award (i Business) så hängde jag på låset och lyckads knipa SAS plus AC i separat bokningar på utresan (bokade sedan av AC). Hemresa fr. SFO med TAP. Allt (bokningarna) gick fantastiskt bra!

Men i år verkar nästan alla dessa bolag infört blackout på business till LAX/SFO sommaren 2023. Som tur var lyckads jag knipa 2st platser med LOT, ARN-WAW-LAX-WAW-ARN 12-27 juli. Behöver dock lägga till en UA SFO-LAX för att det hela skall bli komplett... men det blir en senare historia.

Någon som upplevt något liknande? T.o.m TK, DFW-IST verkar inte släppa business under nästa sommar... ???
 

Tomas E

Medlem
@toer00 - i aug förra året hade USA inte öppnat än, så det lär ha varit mindre efterfrågan på biljetter, även revenue, bland de som är normalt funtade. :) I år har resandet gått upp så det går väl rätt lätt att sälja biljetter istället för att ”skänka” bort dem.
 

toer00

Medlem
Iofs men omsorgen om stamkunder och all reklam de gör om EB's förträfflighet...
Poängjakt innebär att man flyger extra mycket med just *A.

Aeroplan har vidöppet för AC tex men inte för andra... Tanke är att SK kunde i alla fall låta de två platser man brukar dela ut även fortsätta och dedikera dem till EB medlemmar. Men men...tackar för att LOT är/var så pass generösa, verkar vara de ända som släpper business till EB och LAX under nästa sommar...Man kan iofs hoppas på att det dyker upp platser närmare avgång (dvs om ca 10 månader)...:D
 

Wescey

Medlem
Åh vad tråkigt! Har spenderat dagar med att hitta resor till Los Angeles då. Men kanske ska avvakta någon månad till och se om Swiss släpper några biljetter?
 

slowride

Medlem
Tycker det är svårt. Det enda jag hittat är open jaw ARN-VIE-MUC-FRA-YVR (med övernattning i VIE) och DEN-FRA-MUC-VIE-ARN. Och så köper du one-way YVR-LAX (~3 timmar) och LAX-DEN (~2,5 timmar).

Kanske värt att prova om man kan få FRA-YVR och DEN-FRA så man slipper VIE och MUC, men jag får bara timeouts när jag letar.

Skulle helst flyger economy :)

  • 28 juni, ARN-VIE (eco) på kvällen
hfNGg53.png

21zqlbJ.png

cpOk12R.png

B6F8JCO.png



Edit:
Några flera alternativ inbound (mot VIE): https://nopaste.net/UEi3G5JotA
SFO-FRA-MUC-VIE med 7 seats i J.
 
Last edited:

Wescey

Medlem
Tack för hjälpen. Ser väldigt bökigt ut.. Får nog avvakta och se om det släpps andra alternativ med 1-2 transfer max..
 
Toppen