Senaste nytt

Stockholm - Los Angeles 2for1 på Eurobonus poäng

Atari

Ny medlem
Hej,

jag ska boka en resa på Eurobonuspoäng med 2for1 Amex voucher. Det finns bonusresa på utresan på mitt önskade datum men inte plats på hemresan. Hur kollar jag andra bolag inom Star Alliance? Vill någon vänlig själ hjälpa mig kolla biljett och berätta hur man gör?

Stockholm --> Los Angeles ToR
2 vuxna & barn på 12 mån.
Ekonomiklass.
Gärna så kort restid och med så få byten som möjligt.
12/5 - 5/6
+/- 3 dagar
Vi måste vara på plats i LA sön den 14/5.

Hur gör man om man vill stanna i New York på vägen hem?

Det
ag ska boka en resa på Eurobonuspoäng med 2for1 Amex voucher. Det finns bonusresa på utresan på mitt önskade datum men inte plats på hemresan. Hur kollar jag andra bolag inom Star Alliance? Vill någon vänlig själ hjälpa mig kolla biljett och berätta hur man gör?

Använd united.com och kryssa i att du söker award! det finns inte särskilt gott om platser, men några finns det:
Skärmklipp.JPG
Om du vill stanna i NYC så kan du bara göra det i max 24 timmar om du vill ha allt på en biljett, annars så köper du en vanlig biljett Los Angeles till NYC och söker award från NYC i stället. Då du väl har hittat vad du söker så måste du ringa SAS Tallinn och boka. Billigast blir det om du använder SAS så mycket som möjligt, dvs använd den utresa du redan hittat, men boka snabbt !!!

Mer information finns i tråden från förra inlägget, och första sidan i den här: :)
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Många bra länkar har postats.
Mitt råd är att du omedelbart bokar utresan som du hittat. Om ni vill stanna i NY också måste du boka hemresan där ifrån samt löpa separat biljett mellan LA och NY då man bara får stanna 24h på resan förutom sin destination som blir LA för er.

Uniteds hemsida är där du lättast söker, se tips i länkar ovanför.

Tusen tack ni som hjälpte till att svara och kolla!
Jag hittade en passande reurbiljett den 2/6 på United hemsida.
Vi hoppar ett stopp i NY eftersom man bara får stanna 24h.
Semestern är räddad för hela familjen!

En fråga, är bonusresor bonusgrundande i sin tur på något sätt?

Tusen tack ni som hjälpte till att svara och kolla!
Jag hittade en passande reurbiljett den 2/6 på United hemsida.
Vi hoppar ett stopp i NY eftersom man bara får stanna 24h.
Semestern är räddad för hela familjen!

En fråga, är bonusresor bonusgrundande i sin tur på något sätt?
Nej inga bonuspoäng på Awards.
Men varför inte köpa en multicity biljett om ni ändå ska flyga economy?
Bättre värde för er och ni får precis den rutt ni önskar!

Hur gör man om man vill stanna i New York på vägen hem?

Hur många poäng har ni tillgängliga? Som någon nämnt tidigare så är ju ett bra alternativ om ni vill få med NY på resan att boka en open jaw, dvs utresa ARN-LAX och hemresa EWR-ARN som er awardbiljett och sen hitta någon billig biljett LAX-NYC.
Fördelen med att boka detta som enbart innehåller SAS-flygningar istället för andra Star Alliance-partners är att det dels kostar färre poäng att boka och dessutom så kommer skatter/bränsletillägg att bli lägre (vilket till viss del kan användas för att täcka kostnaden för den betalda biljetten över USA).
Om man tittar på era datum så går det bra att åka ARN-LAX 12/5 och sen EWR-CPH-ARN 5/6. Om ni har nog många poäng så finns det på dessa datum dessutom möjlighet att åka Plus på utresan och Business på hemresan, vilket är betydligt bättre värde för poängen än att boka economy med star alliance (har inte 100% koll på reglerna för att resa med småbarn, men om barnet inte har ett eget säte (vilket gör det ännu bättre att få åka Plus/Business) så borde det kosta 180k poäng att åka SAS Plus+Business eller 140k poäng att åka star alliance economy (plus mer skatter).
Detta går att boka på sas.se så om ni har nog med poäng för detta så skulle jag rekommendera att boka på en gång innan det försvinner. Sen kan ni kolla på inrikesflighter från LA till New York. I värsta fall så kan ni om ni bestämmer er för att skippa New York och åka *A hem från LA då ringa Tallinn och boka om hemresan (boka dock inte av, utan gör en ändring så ni inte förlorar platserna till LA).

Edit: United/Alaska Airlines/Virgin America har alla direktflyg från LAX till New York ett par dagar innan er hemresa från New York för under 1400 kr per person, så det är ju ganska överkomligt att få in ett stopp där.

Toppen