Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Grymt imponerad över folket her....och jäkligt sugen på att gå i dina fotspår. Jag har 500.000 EB-POÄNG, 4 stk 2-4-1 Amex och et sug efter lite pampering.

Vad skal man locka med för at få samma lyx-resebyrå-tjänst? Jag kan bjuda på ett EB guld-kort til vinnaren, men det har kanske alla her redan?

Grymt imponerad över folket her....och jäkligt sugen på att gå i dina fotspår. Jag har 500.000 EB-POÄNG, 4 stk 2-4-1 Amex och et sug efter lite pampering.

Vad skal man locka med för at få samma lyx-resebyrå-tjänst? Jag kan bjuda på ett EB guld-kort til vinnaren, men det har kanske alla her redan?
Skapa en egen tråd med dina preferenser för hur du vill flyga så lär du nog få hjälp. Ser inga problem i att du erbjuder ett guldkort som tack för hjälpen. Tidigare har @Dr. Miles haft en tävling där man skulle uppge den "bästa" resan man kunde komma på och den han ansåg var bäst fick den bonusresan.
http://www.businessclass.se/forum/t...iance-bonusresa-i-business-class-av-aho.4870/
Det var där jag själv började leta och lära mig hur man bokar bonusresor. Tror jag höll på 15 timmar typ för att leta efter hur man kunde flyga. Mina bästa spenderade timmar för att lära mig hur det fungerar med award bokningar.

LX businesskabin på A330/A340 är väl inte jättepopulär.. Men råder, åtminstone delvis, delade meningar. Läs här vad Lucky på OneMileAtaTime tycker/tyckte.
Ser att det finns ett enda tronsäte kvar på den flight som är aktuell för dig. Detta på rad 6 som är första i stora kabinen. De bästa sätena är dock blockerade för SEN/HON. Om du bokar så var redo när incheckning börjar och försök då knipa plats på rad 4, vilket är i den lilla kabinen.

Man blir ju lite smått galen och frustrerad när man sitter och letar.....:rolleyes:
Hittar AAA-BBB, BBB-CCC och CCC-DDD men sen är det kört. Bara att börja om och hitta ny AAA-BBB sträcka.

Har hittat platser med Avianca´s Dreamliner till BOG men därifrån är det omöjligt att ta sig till LAS utan att passera max antal legs för hela awardbokningen. Från Canada finns det i princip bara ekonomiplatser. Swiss B777 lyser med sin frånvaro på alla sök jag gjort. Närmaste jag kommer är deras A330.

Tallinn meddelar att det gick att boka ARN-ADD med Ethiopian men från ADD är det samma som BOG, omöjligt att ta sig därifrån på ett vettigt (vad är vettigt i sammanhanget :) ) sätt.

Man blir ju lite smått galen och frustrerad när man sitter och letar.....:rolleyes:
Hittar AAA-BBB, BBB-CCC och CCC-DDD men sen är det kört. Bara att börja om och hitta ny AAA-BBB sträcka.

Har hittat platser med Avianca´s Dreamliner till BOG men därifrån är det omöjligt att ta sig till LAS utan att passera max antal legs för hela awardbokningen. Från Canada finns det i princip bara ekonomiplatser. Swiss B777 lyser med sin frånvaro på alla sök jag gjort. Närmaste jag kommer är deras A330.

Tallinn meddelar att det gick att boka ARN-ADD med Ethiopian men från ADD är det samma som BOG, omöjligt att ta sig därifrån på ett vettigt (vad är vettigt i sammanhanget :) ) sätt.
Det är jul/nyår när du ska åka och det mesta i award-väg är redan uppbokat sedan länge skulle jag gissa på. Väldigt svårt när du har fasta datum så nära nyårsafton.

Toppen