Senaste nytt

Stockholm - Köttrestaurang

Valley

Medlem
Går ju inte alltid som man tänkt sig. Väntelista :(
Helt glömt bort att det brukar vara knökat på bra ställen. Nu är det dessutom lönehelg sägs det.

Det var fullt så gott som överallt, utom på Svartengrens, där jag fick sista bordet för kvällen.
 

Mimer

Medlem
Hamnade, trots varning i denna tråd, på Vassa Eggen igår. En flapsteak hamnade på tallriken, riktigt bra grillad men lite anonym kryddning kan jag tycka. Och då jag beställde bearnaisesås som tillbehör vart jag än mer förvånad över rödvinssåsen på tallriken speciellt som jag inte är en större fan av just rödvinssås.

Det var helt ok, men vette sjutton om jag tyckte att det var en måltid värd de nära 500 kronor som jag betalde för den.

imgly_5920979934071243203.jpg


Tomatsalladen, som var god, på sidan om har jag lagt på tallriken vilket förklarar den långt ifrån perfekt uppläggning....
 

bnr

Medlem
Tomatsalladen, som var god, på sidan om har jag lagt på tallriken vilket förklarar den långt ifrån perfekt uppläggning....
Gillar att få tomatsallad som en side. Blir lätt slafsigt på tallriken annars.

Får man den som side så kan man välja var man vill ha den. Detsamma gäller inte riktigt om den direkt kommer på tallriken.
 

Valley

Medlem
Gick vägen.
Från en torftig upplevelse på Grand, Saltsjöbaden, var vi väldigt nöjda med lördagens mat.
Förrätten på Wasahof. Ostron å musslor. Och en promenad till Svartengrens för huvudrätten.
Klockrent. Argentiska vännen fick prata styckdetaljer m kyparn. Å på det väldigt fint kött.
 
Toppen