Senaste nytt

Stockholm - Köttrestaurang

Valley

Medlem
Argentiskt sällskap som fullkomligt dyrkar kött.
Var bokar jag bord?

Ingen vän av fancy inneställen, utan önskar personlighet och trivsel. Men maten måste trots det vara klockren.
Själv stort fan av Wasahof å Tennstopet.

Så, var bokar jag in oss?
 

majer

Medlem
Jag tycker AG är rätt kasst. Uppsäljande servitriser och köttet kommer ut uppskuret på en bricka och hälften är kallt innan man hunnit beta sig igenom hälften.

Vill slå ett slag för Svartengrens, utomordentligt bra kött och tillbehör, långt mycket högre nivå än AG och mer genuint. Diger vinlista och grymma drinkar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

BAS

Medlem
Jag skulle välja Djuret i gamla stan om jag hade utländska gäster. Fokus på råvaror och bra vinlista. Känns samtidigt väldigt svenskt.

Bor vid AG, så brukar vara där rätt ofta. Håller inte med att det skulle vara kasst. Bra kött till rimligt pris. Tyvärr kan servicen kanske vara lite svajig ibland.

Brisket är ju väldigt trevligt, plus för bra hantverksöl där, men inget fancy kött direkt. Men skönt budgetalternativ.

Men för den ultimata köttupplevelsen åker man till kötthallen i Barkarby, och grillar hemma. En t-ben från finska Sashi-kor lär imponera även på argentinare.Så j---la bra!
 

Mimer

Medlem
Var väldigt nöjd med Svartengrens den enda gång jag har varit dit. Tycker annars att man får mycket för pengarna på både Restaurang Gute och Mäster Anders.

AG tycker jag svajar, kan vara väldigt bra, behöver inte vara det.
 
Toppen