Senaste nytt

Stockholm-Honolulu med 2 stopp i USA

jumbooze

Medlem
Tänkte inte på det :) Kan ju självklart vara i varje riktning. Men gäller den dealen även över jul/nyår, sen hitta palts för 2 personer också.
Nej, datumen är inte helt dina datum men om de är lite flexibla så...
Möjlighet att flyga bra plan även SFO-HNL med lie-flat finns om man planerar den noga.
Det skulle nog bli Jul i SFO isf.
 

palmen

Moderator
Ingen aning om hur flexibla de är med datumen, men de var rätt hårt spikade pga jobb.
Tror dock det är "billigast möjliga" som gäller för dom. Även om business skulle vara fint så är det några tusen extra för det.
 
Hos resebyråer kan de köpa biljetter för under 10000 SEK:

ARN-USA.png
LGA-LAX.png
LAX-HNL.png
 

palmen

Moderator
Att blanda in 3 olika resebyråer i en sådan bokning är nog som att be om problem, även om priset blir lite billigare. Inget jag skulle rekommendera men det är upp till dom om de hellre vill ta det alternativet.
 

Blummz

Medlem
Gjorde en liknande resa för något år sen till Honolulu. Köpte en en biljett från CPH-EWR tor (5000 SEK) med United och sedan ett North America pass via Star Alliance. Så med andra ord EWR->SFO->HNL och HNL->LAX->EWR. Tror jag pröjsa $1100 eller $1200 dollar för dessa "rabatterade" biljetter. Fick poäng på alla legs samt sambon blev uppgraderad till business class mellan HNL->LAX då hon hade United Gold.

Vi spenderade fyra nätter i varje stad, hela kalaset gick på 26k/pers inkl. hotel och hyrbil (10 nätter på Hilton Waikki Beach).
 
Att blanda in 3 olika resebyråer i en sådan bokning är nog som att be om problem, även om priset blir lite billigare. Inget jag skulle rekommendera men det är upp till dom om de hellre vill ta det alternativet.
I det här fallet skulle jag säga att det är låg risk, det är ju flera dagar mellan segmenten så om någon flygtid skulle ändras hade det ändå funkat. Om de vill spara sådär 145 SEK på Los Angeles - Honolulu-flyget kan de köpa biljetten i Spanien istället:

¿Qué es un bot? - KAYAK

Men givetvis är det de själva som bestämmer hur de vill göra.
 

palmen

Moderator
I det här fallet skulle jag säga att det är låg risk, det är ju flera dagar mellan segmenten så om någon flygtid skulle ändras hade det ändå funkat. Om de vill spara sådär 145 SEK på Los Angeles - Honolulu-flyget kan de köpa biljetten i Spanien istället:

¿Qué es un bot? - KAYAK

Men givetvis är det de själva som bestämmer hur de vill göra.

Det var kanske inte risken för förseningar och missa flyg som jag syftade på, mer att blanda in 3 olika resebyråer på en relativt enkel rutt är att be om mer problem än nödvändigt. Men det är som sagt upp till var och en om man vill jaga några 100-lappar på en resa i 3 veckor eller om man vill ta det säkra före det osäkra. Alla gör vi våra egna val. Med V-klass på biljetterna med United får man även väga in i priset att man får ett guldkort i 3 år och värdet det har. Det skulle man inte få på den där resebyråbokningen.
 
Det var kanske inte risken för förseningar och missa flyg som jag syftade på, mer att blanda in 3 olika resebyråer på en relativt enkel rutt är att be om mer problem än nödvändigt. Men det är som sagt upp till var och en om man vill jaga några 100-lappar på en resa i 3 veckor eller om man vill ta det säkra före det osäkra. Alla gör vi våra egna val. Med V-klass på biljetterna med United får man även väga in i priset att man får ett guldkort i 3 år och värdet det har. Det skulle man inte få på den där resebyråbokningen.
Nej, resebyråbiljetter är inte till för alla och det finns ju andra nackdelar med dem också (jag listade de jag kunde komma på i en annan tråd) så man ska bara välja det om priset verkligen är det viktigaste. Förresten, om dina vänner är sugna på guldkort så kan jag tipsa dig om marknadsplatsen här på forumet, jag blev erbjuden att köpa ett SAS guldkort (bättre förmåner än Aegean, men kortare giltighetstid) för 2000 SEK där.
 

palmen

Moderator
Nej, resebyråbiljetter är inte till för alla och det finns ju andra nackdelar med dem också (jag listade de jag kunde komma på i en annan tråd) så man ska bara välja det om priset verkligen är det viktigaste. Förresten, om dina vänner är sugna på guldkort så kan jag tipsa dig om marknadsplatsen här på forumet, jag blev erbjuden att köpa ett SAS guldkort (bättre förmåner än Aegean, men kortare giltighetstid) för 2000 SEK där.

Jag är 99,9% säker på att de inte kommer köpa ett guldkort :)
Får man det som bonus av en resa så why not. Aegean-kortet är dock rätt oslagbart om det stämmer att det är "livstid" som det är giltigt så läneg man krediterar flygningar till det.
 
Toppen