Senaste nytt

Stockholm-Bangkok, vilket flygbolag?

Hej och tack :) @Magino @kristerj

Jag har kollat på turkish business och ditresan var på 15h med 1 stopp, det har jag inga problem med. MEN hemresan var mellan 25-35h och det klarar inte mitt ressällskap av tyvär.

Men lite sightseeing i Istanbul är väl aldrig fel? :) Nedanstående ser väl inte så illa ut - tre timmar i Istanbul

Itinerary

Stockholm (ARN) to Bangkok (BKK) - Thu, Dec 19
Stockholm (ARN) to Istanbul (IST) - Thu, Dec 19
Turkish Airlines 1794 Dep: 12:15PM Arr: 4:40PM 3h 25m Airbus A321 Business (J)
Layover in IST 3h 10m

Istanbul (IST) to Bangkok (BKK) - Thu, Dec 19
Turkish Airlines 64 Dep: 7:50PM Arr: 9:45AM 8h 55m Airbus A330 Business (J)
Fri, Dec 20

Bangkok (BKK) to Stockholm (ARN) - Wed, Jan 15
Bangkok (BKK) to Istanbul (IST) - Wed, Jan 15
Turkish Airlines 69 Dep: 11:45PM Arr: 5:40AM 10h 55m Airbus A340 Business (J)
Layover in IST Thu, Jan 16 3h 0m

Istanbul (IST) to Stockholm (ARN) - Thu, Jan 16
Turkish Airlines 1793 Dep: 8:40AM Arr: 11:15AM 3h 35m Airbus A321 Business (J)

Cost per passenger (including taxes & fees) 11,048.00
Total cost for 1 passenger 11,048.00

Har ju bokat ovan tider med TK i sommar men dessvärre därbak. Vi har ju ingen tidspress och tyckte att det skulle vara kul för våra söner med stoppet i IST. Lokal kebab och ytterligare en nål på resekartan (har inte varit i IST innan) sitter fint.

Tycker personligen att 11000per skalle för business på TK är en fet bra deal oavsett den ofrivilla stop overn på hemresan MEN om Norweigen fortsatt kör med A340 över jul vette sjutton om inte själva bekvämligheten är den samma. (Bättre om man har tur och får F stol.)

Har ju bokat ovan tider med TK i sommar men dessvärre därbak. Vi har ju ingen tidspress och tyckte att det skulle vara kul för våra söner med stoppet i IST. Lokal kebab och ytterligare en nål på resekartan (har inte varit i IST innan) sitter fint.

Tycker personligen att 11000per skalle för business på TK är en fet bra deal oavsett den ofrivilla stop overn på hemresan MEN om Norweigen fortsatt kör med A340 över jul vette sjutton om inte själva bekvämligheten är den samma. (Bättre om man har tur och får F stol.)

Exakt, dem jag åker med vill helst åka direktflyg, så det blir nog norwegian för 12500 sen får man hoppas på att man får F stol på A340 :) Kommer inte klaga på dem andra stolarna heller för den delen!

Exakt, dem jag åker med vill helst åka direktflyg, så det blir nog norwegian för 12500 sen får man hoppas på att man får F stol på A340 :) Kommer inte klaga på dem andra stolarna heller för den delen!

Med tanke på att ni ska resa i december så kommer ni med högst sannolikhet resa i en 787a.

Första 787 tillbaka i luften var Ethiopian här i veckan eller om det var i förra.
Jag misstänker att Boeing inte har slutat montera planen i fabrikerna utan de har rullat på i samma takt som tidigare. Enda skillnaden är väl att de monterar de nya batterierna i efterhand. Så förseningarna för leveranserna blir nog max c:a 3 månader.

Nu var det länge sedan denna tråd öppnades men för nya som funderar i samma banor så välj TK i C eller nåt annat bra alternativ för Guds skull! Min sambo flög med DY:s 787 från CPH-FLL på premiärturen med Kjos som sällskap på rad ett. Hon tyckte stolen var fruktansvärd och hade valt SAS Plus longhaul alla dagar i veckan. Hon var helt förstörd vid framkomst!

Hej och tack :) Magino kristerj

Jag har kollat på turkish business och ditresan var på 15h med 1 stopp, det har jag inga problem med. MEN hemresan var mellan 25-35h och det klarar inte mitt ressällskap av tyvär.

Inga farligheter med långt layover på hemresan. Ta bara en hotellnatt och spendera den i Istanbul, fantastiskt trevlig stad med mycket att se. Dessutom har ni tillgång till Turkish Airlines Lounge, så jag tror knappast att du eller ditt ressällskap kommer att ha problem med att spendera några timmar på flygplatsen :)

Toppen