Senaste nytt

Stockholm Arlanda - Asien Business Class Multicity november 2023

aikputte

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda
  • Var är din destination? Asien (Bangkok, Hongkong, Singapore, Kuala Lumpur, Ho Chi Minh, Denpasar, Manila, Shanghai, Guangzhou)
  • När vill/behöver du resa ut? November 2023
  • När vill/behöver du komma hem? November 2023
  • Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance pga Star Alliance Gold
  • Vad är din budget? (per person) 18.000kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Billigast pris i Business
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag behöver hjälp med att mixa ihop en Multi City till/från Stockholm, den kan börja och sluta i vilken stad som helst av ovanstående, kan även vara någon närliggande stad om priset är bättre.
Det ska helst vara datum runt november 2023 och ca tre veckor.
Jag är Star Alliance Gold så föredrar det men inget måste om det finns något annat där jag sparar några tusen.
Business Class ska helst ha config 1-2-1 och inget 2-2-2 eller 2-3-2.

Det billigaste jag hittat är Stockholm - Hongkong t/r med Turkish för ca 18.600kr, vill se om någon kan hitta nåt billigare eller ge mig tips på vad jag borde söka på istället.
 

Jonas C

Medlem
Lufthansa har ett pris publicerat till Lampang i Thailand för 17K SEK. Begränsad tillgänglighet men går att prissätta om du hittar en lämplig OTA eller skicklig reseagent.
 

RobHK

Medlem
Det är riktigt mörkt att hitta biljetter till bra priser nu för tiden. Och som vanligt kostar biljetter med start i HKG och slut på ARN mer än det omvända. Med omvägen runt Ryssland så känns det mer aktuellt än någonsin att försöka få till ett BC säte, då resorna är nästan lika långa som de hemskt långa resorna mellan HKG och USA som jag gjort ett par gånger. Efter att ha flugit HKG till Chicago i 15.5h i Economy non-stop bestämde jag mig där och då att de va sista gången jag flög Economy på sådana extrem-lång flighter. Finnair HKG till HEL på 14h och 10 min är ju inte långt ifrån den tiden i en stol..
 
Toppen