Senaste nytt

Stockholm-Addis Abeba i business class

Intjäningen betyder inte allt men man vill ju alltid försöka få ut så många poäng som möjligt. Som det ser ut på alla olika datum jag ska boka så flyger dom Dreamlinern (vilket kan ändras) och det går betydligt fortare än via FRA vilket jag tycker är en fördel.

Jag har flugit i C på sträckan ARN-ADD-ARN.
Stolen var ingen höjdare (klart sämre än tex. sas), Inga eluttag fungerade, IFE har jag inget minne alls av så jag vet faktiskt inte ens om det fanns...
Men dom var generösa med champagnen!

När jag åkte så fick jag uppgraderingar från eco till business enbart genom att fråga och dom såg att jag var *A guld.
Jag vet inte om jag skulle tycka att det var värt 20000kr för att flyga i C med ET.

Jag har flugit i C på sträckan ARN-ADD-ARN.
Stolen var ingen höjdare (klart sämre än tex. sas), Inga eluttag fungerade, IFE har jag inget minne alls av så jag vet faktiskt inte ens om det fanns...
Men dom var generösa med champagnen!

När jag åkte så fick jag uppgraderingar från eco till business enbart genom att fråga och dom såg att jag var *A guld.
Jag vet inte om jag skulle tycka att det var värt 20000kr för att flyga i C med ET.

Var detta möjligtvis med en B737/757/767? Nu är det väl Dreamliner som används?

Med tanke på intjäning och restid så skulle jag säga att Ethiopian är ett riktigt bra val i jämförelsen, åtminstone sen Dreamlinern infördes på ARN-ADD. Sen om du ska vidare inrikes i Etiopien så är det alltid en fördel att flyga in och ut ur landet med Ethiopian, då man får 60% rabatt på inrikesbiljetterna. Även om de är på en separat bokning.

ET er en vinder for en der elsker adventure. Hvis du elsker informativ sikkerhed, logistik, er LH et bedre valg. Jeg ville vælge ET pga. af eventyret, farverne, dansen, glæden. LH er OK men et af verdens mest kedelige selskaber. Alting er så forudsigeligt at man glemmer at LEVE....

Toppen