Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Jag fick mitt idag och det gäller till 03/2017 precis som mitt EB.

Måste säga att de har en del "perks" som jag gillar:

• Qualyfing miles* each time you fly with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
• Exclusive Bonus of 100% more miles by flying with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
• "Business foryou": up to 4 upgrades from Classica – Economy Class to upper classes.
• Transfer of qualifying miles: you may carry over to the following year any qualifying miles** that exceed Club access requirements.

Något för EB kanske att ta efter?

Fick också mail idag om förlängt Alata Plus till 2017 (efter förnyat AY plat).
Vad gäller perks så blir det lite svårare:
-de åker non-stop endast från CPH till FCO så det blir inte mycke Alitalia metal för mig
-upgrades blir svårt att utnyttja då man skall ha de dyra eco bokningsklasserna för att kvala

Fick också mail idag om förlängt Alata Plus till 2017 (efter förnyat AY plat).
Vad gäller perks så blir det lite svårare:
-de åker non-stop endast från CPH till FCO så det blir inte mycke Alitalia metal för mig
-upgrades blir svårt att utnyttja då man skall ha de dyra eco bokningsklasserna för att kvala

Bor i Skåne så CPH - FCO är inga problem :)

Jag fick mitt idag och det gäller till 03/2017 precis som mitt EB.

Måste säga att de har en del "perks" som jag gillar:

• Qualyfing miles* each time you fly with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
• Exclusive Bonus of 100% more miles by flying with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
• "Business foryou": up to 4 upgrades from Classica – Economy Class to upper classes.
• Transfer of qualifying miles: you may carry over to the following year any qualifying miles** that exceed Club access requirements.

Något för EB kanske att ta efter?
Ja, EBD borde kunna få 4 fria upgrades till SAS Plus inom Europa. Bra förmån på Alitalia!

Alitalias upgrade vouchers gäller även Business longhaul, kostar då två vouchers per leg. Svårt att få till en vettig resa med Alitalia på longhaul med Arlanda som bas dock.

Efter hur lång tid brukar de höra av sig? Skickade in request om statusmatch för 10 dagar sedan.
Jag fick inget svar alls på min första. Skickade in en till efter en dryg vecka, och fick inget svar på den heller. Men ungefär en vecka efter att jag gjort det så var kontot uppgraderat på webben. Men jag har fortfarande inte fått svar på någon av dem...

Sä om du inte har gjort det ännu, gå in på webben och kolla om du blivit uppgraderad utan att ha fått svar.

Jag fick inget svar alls på min första. Skickade in en till efter en dryg vecka, och fick inget svar på den heller. Men ungefär en vecka efter att jag gjort det så var kontot uppgraderat på webben. Men jag har fortfarande inte fått svar på någon av dem...

Sä om du inte har gjort det ännu, gå in på webben och kolla om du blivit uppgraderad utan att ha fått svar.

Tack för tipset, men jag kollade faktiskt innan jag skrev inlägget ovan. Fortfarande ingenting :/ Jag testar att skicka en ny request och ser om jag får svar på den =)

De verkar vara tröga med att skicka ut bekräftelsemail. Jag har inte fått något ännu, men när jag loggade in på mitt MilleMiglia konto så var statusmatchningen godkänd och klar, efter 14 dagar. Nu undrar jag när kortet kommer, eller funkar det att skriva ut en kopia på det från MilleMiglia kontot?

Toppen