Senaste nytt

Statusmatch Radisson Rewards America

jonten

Medlem
Hittade en artikel på loyalty lobby som hänvisade till att ta det via e-post, statusmatch@radissonhotels.com .
Själva artikeln beskriver ju omvänt förfarande men hur fel kan det bli tänker jag, i det ena har jag status och i det andra inte.
Skickade in medlemsnummer i respektive program och en skärmdump på kontofliken i appen. Jag är dock fortfarande inte uppdaterad i americas appen.
Dit har jag skickat tidigare, skedde nada. @jerixon vart på hemsidan hittade du så det skedde automagiskt?
 

Dawes

Medlem
Hittade en artikel på loyalty lobby som hänvisade till att ta det via e-post, statusmatch@radissonhotels.com .
Själva artikeln beskriver ju omvänt förfarande men hur fel kan det bli tänker jag, i det ena har jag status och i det andra inte.
Skickade in medlemsnummer i respektive program och en skärmdump på kontofliken i appen. Jag är dock fortfarande inte uppdaterad i americas appen.
Korkat av mig att tänka så, de verkar ha matchat mig inom samma program och satt giltighetstid till 23/2-23. Har guld via platinumkortet så det är ju irrelevant, nu får jag väl fixa till det också.
Jag bjuder på den.
 

Wipe75

Medlem
Bott några nätter på Radisson och Country Inn sista dagarna, och statusen tillför tyvärr ingenting här.
 

jonten

Medlem
Provade det, får se om jag har tur i lotteriet. Skall till USA om en månad så hade varit nice att få det fixat
Några timmar senare så var det fixat, det var imponerande snabbt. Uppdaterat även i appen.
Bott några nätter på Radisson och Country Inn sista dagarna, och statusen tillför tyvärr ingenting här.
Kanske blir så, men har man tur så kanske en svit dyker upp på ngt hotel.
 

Dawes

Medlem
Inget som sker automatiskt.
Men man kan föra över poäng mellan programmen simpelt online.
Varje fall kunde man det när jag gjorde det sist.

Provade nyss och det gick verkligen igenom utan fördröjning, åt båda hållen.
Antar att det inte räknas som "aktivitet på kontot" dock? Är ju inga problem iofs om man kan flytta poängen..

Har varit en del pyssel med detta då mitt EU-konto gick åt fanders när programmen delades och blev obrukbart så jag blev tvungen att byta e-post för att få det att fungera. Eftersom namn och e-post behöver vara lika för att överföringen mellan EU/global och US ska fungera så fick det bli nytt konto på US programmet också (aldrig använt så jag tappar inget).
 

Dawes

Medlem
En liten datapunkt eftersom jag tidigare i tråden dribblat med status-match utan att ha verifierat resultat.
Jag öppnade just appen och inser att jag är Platinum i Radisson Americas, utan att ha bott en endaste natt, det enda som finns på kontot är 40 poäng som jag förde över i något test.
Kul med tanke på att jag förmodligen aldrig kommer nyttja det.

Edit: jag har ingen aning om det hänger ihop med försöket till statusmatch eller ej, hade i alla fall inte Platinum i ordinarie program utan guld.
 
Last edited:

M.K

Medlem
7DDE6109-44F6-4395-91E8-EB1724F396F2.jpeg


1 feb och nu har alla poäng förts över till Americas. Jag fick göra ett gäng överföringar men gick trots allt smidigt. Min ”onetime” statusmatch blev också klar. Jag väntade med flit till idag för att försöka säkra en längre period. Endast silver Elite blev det tyvärr från Radisson Premium t o m 28feb 2024. Jag tror ändå inte jag orkar skriva och försöka få mer då jag aldrig upplevt större fördelar i USA tidigare med Gold.

Oavsett skönt att äntligen kunna radera allt med Radisson Rewards nu!
 
Last edited:
Toppen