intuition skrev:Intressant. Fast inte klockrent, jag hittar lite argument både för och mot.Finnair flyger business klass med fritt mellansäte och matservering, dvs erbjuder något betydligt bättre än SAS. Samtidigt, de senate åren har de förändrat/försämrat mycket. Även om maten nu är lite bättre än när det var som värst är den inte tillbaka på topp. Men ARN-CPH är kanske så kort att ingen längre bryr sig om ombord-servicen. Frekvens och avgångstider är viktigare.En triangel en rimlig tanke i och med att Finnairs struktur ändrats. Huvudfokus är mer på Europa nu än tidigare, helt enkelt för att de inte har så många långlinjer längre och hela konceptet med att åka via HEL är dött pga flygförbud över Mordor. De behöver inte heller längre passa in alla kortdistansflyg att passa med avgående långlinjer, utan kan flyga på egna meriter.Jag har också noterat att SAS säljer slut på avgångar mellan HEL-ARN (kapacitetsbrist?) så det kan verkligen finnas en öppning där.Fast, de har ju prövat en del innan tillsammans med TF och det känns som det floppade. Jag kan iofs tro att deras varumärke är starkt i Sverige och att ARN-CPH skulle kunna fungera. Undrar bara om styrkan finns för att CPH-ARN skulle funka. Resenärer med CPH som bas behöver nog en hel del motivering för att välja bort SAS. Check-in disk, security, lounge och gate - i Finnais fall är allt långt långt bort från allt annat- jämfört med SAS fasttrack och lounge. Nja, det tar faktiskt emot.Klicka för att utvidga...