Senaste nytt

Statusmatch British Airways Executive Club?

Har hon besökt den vanliga Galleries loungen? om inte så är den ju nog så imponerande, som du brukar säga själv
har man inte testat Business Class tidigare är det dumt att ge sig på 1:a klass direkt.

Näe, hon har nog inte sett någon lounge på LHR alls vad jag vet. Så GC South lär ju gå hem rätt bra den med.

Och om det är en B-gate sticker ni ut till B-loungen i god tid då den är mycket lugnare och ofta har bättre viner framme.
Bäst av allt om ni får en C-gate går ni till Starbucks och går lös med 15GBP var tack vare BA ;)

Bäst av allt om ni får en C-gate går ni till Starbucks och går lös med 15GBP var tack vare BA ;)

Är det verkligen ekonomiskt för BA att kasta ut Starbucks vouchers till så många passagerare? Visst om en lounge på en outstation är stängd så känns det logiskt, men att dela ut dem på regelbunden basis på sin hemmabas känns lite, tjaa… Men jag antar att det är så herr Concorde handlar sitt kaffe? Om det nu bara dricks Starbucks kaffe på Del Casa ;)

Man får ingen voucher. Man får snällt gå och visa sitt boardingkort. Ärligt talat tror jag att många inte känner till det här och de flesta spenderar merparten av tiden i GC/GF och åker bara ut till C-gates när det är dags. Då är det mest om det blir någon försening det hela utnyttjas. (Eller om BC.se är på besök!)

Är det verkligen ekonomiskt för BA att kasta ut Starbucks vouchers till så många passagerare? Visst om en lounge på en outstation är stängd så känns det logiskt, men att dela ut dem på regelbunden basis på sin hemmabas känns lite, tjaa… Men jag antar att det är så herr Concorde handlar sitt kaffe? Om det nu bara dricks Starbucks kaffe på Del Casa ;)

Haha :)
Visst är det färskmalet Starbucks himmavid, försöker dock köpa det i USA då paketen är 0.5kg och ansenligt bättre prissatta.
Det är väldigt få som nyttjar denna förmån dock så lär inte kosta så mycket. Många hänger i A piren och många vet inte om att möjligheten finns. Lägg till att BA också sparar massa pengar på att inte ha en lounge i C piren.

Toppen