Senaste nytt

Status matchning - i massor!

Concorde

Founding Member
Lite OT men ändå... Ett lätt sätt att skaffa BA Gold i bra komfort är att köpa en biljett med AA tariffer ex-CMB och vara kreativ med routing.

T.ex CMB-SFO i F (CMB-HKG-LHR-JFK-många hops om man vill-SFO).
Enkel kostar runt 16kSEK all in. Finns för mangå städer i USA.

Det är en räddare i nöden om man mot förmodan skulle ligga efter sista kvartalet på medlems året i BAEC.
Glöm dock ikke att man behöver 4 sektorer på BA metal för att status ska triggas, oavsett antal TP.
 

Homer

Medlem
Fast jag tycker nog det är lite skillnad på låga krav och en statusmatch. Jag hade tex aldrig flugit med SkyTeam om jag inte fått en statusmatch till FBG från mitt EBG. I år har jag nästan återkvalificerat mig till FBP, om bara alla resor trillar in på kontot någon gång. Jag kommer dock att fortsätta uppehålla mitt EBG.

Just sådana som dig som de ville nå med matchningen.

Du kan ju ha som mål att få FBP och EBG for life.
 

agehall

Medlem
Näe, det finns rätt mycket gammal info, men det är ett lovvärt initiativ och vi kan säkert bidra med uppdateringar...
 

Jonas C

Medlem
Hur kommer det sig förresten att NZ bara matchar BA silver till NZ*S, och BA Gold till NZ*G. Egentligen borde ju BA Silver ge NZ*G och BA Gold matchas till NZ Gold Elite. Hmm...
 

A380*G

Medlem
Finns det något sätt att matcha mitt SEN or EBS till SkyTeam? (har läst om Czech airlines men kommer aldrig ta en flygning med dom så något annat alternativ vore uppskattat)
 

agehall

Medlem
Just nu är det dåligt med sådana erbjudanden. FB hade ju en kampanj för ett år sedan, men jag tror inte de matchar *A längre.
 
Toppen