Status Match till SAS Eurobonus Guld?

Bumpar denna tråd! Skulle vara intressant nu när jag fått Guld hos EK!

Flyg ihop det. Det är ju inte direkt svårt att få EBG om man nu har nytta av det. Möjligen skulle jag kunna se att SAS skulle ge en match mot BAEC Gold eller FBP, men jag har aldrig hört talas om att de faktiskt gjort det.

Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.

Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.

fcx skrev:Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.Klicka för att utvidga...

Man kan ju alltid hoppas. Jag är ju en person som aldrig reser i jobbrt utan enbart privat. För mig är de svårt att hinna med o byggs upp en status. Har silver hos SAS till 05/15 och sen nu Guld hos EK till 01/15. Skulle ju va skönt att få ha guldet hos SAS om man ändå flyger privat mycket med dem, men man kan ju inte förvänta sig de.

Gjorde nyss ett försök att matcha mitt Flying Blue Gold utan framgång. Hade inga direkta förhoppningar men fick ett litet kryptiskt svar som jag tolkar att dom matchar mot Star Alliance program.

Thank you for your e-mail.

Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.

Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member.

With best regards,

Eve T.

EuroBonus Member Service

Europe, Middle East and Africa

Scandinavian Airlines System

Frigidus skrev:Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.Klicka för att utvidga...

Så, baserat på detta statusmatchar de alltså inom *A. "Eurobonus partner" är dock ganska vagt; syftas det på baspoängsintjäning, eller vad? Ping David, kanske är värt att testa..

NotRyan skrev:Samtidigt skriver dom:"Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member."Klicka för att utvidga...

Det ena utesluter ju inte det andra... KLM/FB är inte en EB partner.

Ska man tolka mailet, så skulle de statusmatcha från *A, men det tycker jag är väldigt konstigt. Om jag vore SAS skulle jag matcha allt utom *A. Fast troligen skulle jag inte matcha alls.

Nya EuroBonus har blivit ganska attraktivt då Diamond nivån tycks vara rätt överkomlig, i synnerhet då man kan återkvalificera med en Best Availability award och då det säkert finns folk som vill köpa EBG kortet som man kan ge bort.

Skulle SAS gå med på en statusmatchning till EBG om man kan uppvisa kommande bokningar? Det är främst 25% bonusen som man är ute efter, så man slipper göra en 11:e resa i PLUS till Spanien.

agehall skrev:Ska man tolka mailet, så skulle de statusmatcha från *A, men det tycker jag är väldigt konstigt. Om jag vore SAS skulle jag matcha allt utom *A.Klicka för att utvidga...
TK opererar på just detta sätt; matchar inom alliansen. Kanske finns ett beslut taget högt uppifrån i frågan, att det är den enda godkända matchningen?

Edit: Dvs beslutet taget av *A, inte de individuella bolagen.

iRobert skrev:Edit: Dvs beslutet taget av *A, inte de individuella bolagen.Klicka för att utvidga...

*A har i princip 0 mandat att göra sådant. I ärlighetens namn tror jag inte de kan fatta några tvingande beslut över medlemsorganisationerna öht.

johhenrik skrev:TK matchar ALLA alianser. Inte bolag som ej är med i någon allians, exemepelvis Emirates, Etihad etc.Klicka för att utvidga...

Precis, så länge man har högsta status inom alliansen matchar de. OW Sapphire matchas t.ex inte trots att nivån motsvarar Elite. Sen tycker dock jag att matchningen har pågått för länge.

Har försökt få Eurobonus att matcha mitt FlyingBlue Platinum men svaret jag fick var "vi gör inte sånt" ?

Konstigt att man inte vill ha över kunder som flyger mycket.

Kanske Miles and More matchar?

Någon som vet om någon av Kina bolagen matchar som China Southern eller China air?

Inte direkt svar på din fråga men prova att matcha ditt FBP mot Turkish Airlines bonusprogram Miles & Smiles Elite. Det borde ge dig guld i Star Alliance.

urto skrev:Har försökt få Eurobonus att matcha mitt FlyingBlue Platinum men svaret jag fick var "vi gör inte sånt" ?Konstigt att man inte vill ha över kunder som flyger mycket.Kanske Miles and More matchar?Någon som vet om någon av Kina bolagen matchar som China Southern eller China air?Klicka för att utvidga...

Jag har egentligen full förståelse för att de inte vill matcha. Flyger du mycket så flyger du ju ihop ett EBG på nolltid...

M&M tror jag inte kommer att matcha ett Flying Blue Platinum heller.

Back