fcx skrev:Klart att det går att flyga ihop, men det är ju ganska tråkigt att flyga innan kortet är klart.Med tanke på den generösa tilldelningen av kort är det väl fullt möjligt att SAS skulle gå med på en matchning.Klicka för att utvidga...
Frigidus skrev:Please note that status match between frequent flyer programs could not be possible with those airlines, who are not Eurobonus partners and not Star Alliance partners.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Eurobonus partner är nog bolag som inte är *A men ändå ger EB-poäng.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Samtidigt skriver dom:"Flying Blue is Royal Dutch Airlines / KLM frequent flyer program and KLM is not a Star Alliance member."Klicka för att utvidga...
TK opererar på just detta sätt; matchar inom alliansen. Kanske finns ett beslut taget högt uppifrån i frågan, att det är den enda godkända matchningen?agehall skrev:Ska man tolka mailet, så skulle de statusmatcha från *A, men det tycker jag är väldigt konstigt. Om jag vore SAS skulle jag matcha allt utom *A.Klicka för att utvidga...
iRobert skrev:Edit: Dvs beslutet taget av *A, inte de individuella bolagen.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:TK matchar ALLA alianser. Inte bolag som ej är med i någon allians, exemepelvis Emirates, Etihad etc.Klicka för att utvidga...
urto skrev:Har försökt få Eurobonus att matcha mitt FlyingBlue Platinum men svaret jag fick var "vi gör inte sånt" ?Konstigt att man inte vill ha över kunder som flyger mycket.Kanske Miles and More matchar?Någon som vet om någon av Kina bolagen matchar som China Southern eller China air?Klicka för att utvidga...