Bryant skrev:Eller? Hur många här inne har behållt statusen hos ett statusmatchat bolag?Klicka för att utvidga...
Tja, jag fick ett BA Guld, och sedan dess återkvalificerat på egen hand. Jag har heller inga planer på att släppa det...Bryant skrev:Alla bolag vill ha kunder som flyger mycket. Just statusmatchning tror jag inte är speciellt lönsamt för bolagen (även om det inte kostar något).Eller? Hur många här inne har behållt statusen hos ett statusmatchat bolag?Klicka för att utvidga...
Fast det är nog inte riktigt sant. Den matchade kortinnehavaren kommer säkert att nyttja lounger, priohantering, extra bagage och liknande. Dessutom blir det ytterligare en "guldkund" som konkurrerar med de "riktiga guldkunderna" om de förmåner som erbjuds, vilket på sikt minskar värdet för de "riktiga guldkunderna" och kan få dessa att börja fundera över var gräset kanske är grönare.Bryant skrev:även om det inte kostar någotKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag hade nog aldrig flugit SkyTeam om jag inte fått Flying Blue Gold via en statusmatch. Därefter la jag runt 150k miles/år på AF och KLM.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Tja, jag fick ett BA Guld, och sedan dess återkvalificerat på egen hand. Jag har heller inga planer på att släppa det...Klicka för att utvidga...
Delayed skrev:Fast det är nog inte riktigt sant. Den matchade kortinnehavaren kommer säkert att nyttja lounger, priohantering, extra bagage och liknande. Dessutom blir det ytterligare en "guldkund" som konkurrerar med de "riktiga guldkunderna" om de förmåner som erbjuds, vilket på sikt minskar värdet för de "riktiga guldkunderna" och kan få dessa att börja fundera över var gräset kanske är grönare.Klicka för att utvidga...