Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Blir inte klok på detta och hittar ingen bra info.. Motsvarar Top-Bonus Gold oneworld Emerald eller Sapphire? Emerald motsvarar *A Gold, right?

topbonus Gold - oneworld Sapphire
topbonus Platinum - oneword Emerald

Se här för mer info.

Hur lång tid har det tagit för er andra från att ni fick erbjudandet via e-post till att er status uppdaterats? Tackade ja den 27:e, men sen har det varit knäpptyst från airberlin. Hade hoppats att använda det ikväll.

Blir inte klok på detta och hittar ingen bra info.. Motsvarar Top-Bonus Gold oneworld Emerald eller Sapphire? Emerald motsvarar *A Gold, right?
TopBonus Gold = OW Sapphire. *A Gold motsvarar Sapphire.
Som sportintresserad är jag tacksam för BAECs "renlärighet" med brons, silver och guld -- mycket enklare än inflationen med (typ) Platinum, Diamant och ExtraPlatinumSuperDiamant som förvirrande nivåer.

Som sportintresserad är jag tacksam för BAECs "renlärighet" med brons, silver och guld -- mycket enklare än inflationen med (typ) Platinum, Diamant och ExtraPlatinumSuperDiamant som förvirrande nivåer.
Återigen säger jag, vill du vara speciell, välj Uzbekistan Airways UZ AIR PLUS. Där finns det ingen risk att det blir inflation av UZ AIR Plus Gold.
UZ AIR PLUS skrev:
Elite Club
We are pleased to offer our UZ AIR PLUS Silver and Gold cardholders to join the Elite Club and get additional benefits.
If you have accumluated 150 000 points you will be presented a Silver Card.
If you have accumulated 200 000 points on your Silver Card you will be presented a Gold Card.
Totalt 350.000 poäng (motsvarande 350.000 km) som krävs att bli UZ AIR PLUS Gold.
Endast Uzbekistan Airways flygningar ger statuspoäng.

Jag fick Topbonus Silver som erbjudande för mitt A3G. Mailade tillbaka och frågade hur det kommer sig att ibland har det motsvarat deras Guldkort, men har inte fått något svar.

:) Jag håller 100 med här. Kan vara verkligen förvirrande att träffa en BA Gold och AA Gold, den förrnämnda med First class lounge tillgång medan den sistnämnda nada

Tack! Ett tips till OW är att kalla dessa nivåer Silver, Guld, och Platinum istället eftersom det är enklare att förstå:).

Tror en viktig poäng är just att de inte är Silver/Guld/Platinum i alliansen, istället kan bolagen själva använda det. T.ex. BA har Bronze/Silver/Gold, AA har Gold/Platinum/Exec Platinum. Om dessa matchade mot något i alliansen som också handlade om silver/guld/platinum skuller det blir extremt förvirrande. Bättre då att använda en helt separat skala.

(Sedan kan jag för lite om de materialen för att instinktivt veta vilket som är värt mest, men det lär man sig snabbt :D)

Toppen