Senaste nytt

Starta med SAS Mastercard Premium och AMEX Premium eller Elite

Vill inte starta en ny tråd, men en fråga "kvalificeringsperioden" för premium. Är det fasta kvalificeringsperioder, eller räknar man rullande 12-månadersperioder? Efter att ha tecknat nya mobilabonnemang och bytt elleverantör kommer det att rassal in 20 000 p, vilka jag förmodar räknas, så kommer jag över 50 000 p under 12 månader.

Vill inte starta en ny tråd, men en fråga "kvalificeringsperioden" för premium. Är det fasta kvalificeringsperioder, eller räknar man rullande 12-månadersperioder? Efter att ha tecknat nya mobilabonnemang och bytt elleverantör kommer det att rassal in 20 000 p, vilka jag förmodar räknas, så kommer jag över 50 000 p under 12 månader.

Det är rullande 12-månadersperioder som ligger till grund för beräkningen. Nivån är giltig innevarande månad och sen ett år framåt. Kommer du över en given gräns i december i år så har du förmånen till 2025-12-31.

Bekräftat nu från Amex-kundtjänst att det villkoret är borttaget. De sa helt, alltså även för personer som signat up tidigare när detta gällde. Men kan ju behöva dubbelkollas :)
Fantastiskt! Gäller det även för den som bjudit in tro? Att man kan bjuda in varenda släkting och vän så säger de upp det när poängen trillat in? :)

Toppen