Senaste nytt

Star Gold med Thai ROP vs EuroBonus eller annat Star - Hör gärna för-och nackdelar

Messieh

Medlem
Har idag Gold Thai Airways ROP men har tänkt mycket att byta därför att Thai Airways idag är snål med sina mil, höga avgifterna att använder till bokning och det svårt att behålla medlemskap med 50,000 mil (12 månader, el 80,000 mil 24 månader)

Bör jag fortsätta Star Gold med Thai ROP eller byta till andra Star -vilka?
Hör gärna för-och nackdelar (pros-cons)
 

Taggen

Medlem
Beror helt och hållet på resemönster och vart ifrån du utgår. Du får nog erbjuda lite mer info innan du får ett vettigt svar.
 

Taggen

Medlem
Och du utgår ifrån? Bor du i Sverige? Vilka bolag använder du till USA? Vart i Asien flyger du främst? Bangkok eller?
 

Messieh

Medlem
Och du utgår ifrån? Bor du i Sverige? Vilka bolag använder du till USA? Vart i Asien flyger du främst? Bangkok eller?
Yes, jag bor i Stockholm och åker Thai Airways för jag har familj i Bangkok. USA åker jag ORD eller MIA random mellan bolag men oftas är Lufthansa eller SAS (men SAS senast tid gör mig deppigt båda service och bokningsändring, nyligen bokat i sep 2022 har ändrat hittills 5 gånger från direkt flight till en stop hit och dit utan kompensationen tillbaka (pris skillnaden mellan direkt och 1 stop) Kunde inte nå dem häller, det gör mig förbannad.
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Ok, men från ett bonuskortperspektiv så är det absolut lättast för dig att nå Gold med Eurobonus om nu guld är viktigtast oavsett dina känslor för SAS kundtjänst. Jag själv har två AMEX Elite och ett MC Premium så jag flyger inte ens för att behålla Gold. Givetvis inte gratis men det är inte flyga heller. Det finns oerhört många trådar som analyserar kreditkortstrategier etc. kort sagt: om du utgår från Sverige så finns INGET lättare sätt att nå *A Gold än med Eurobonus.
 

Messieh

Medlem
Ok, men från ett bonuskortperspektiv så är det absolut lättast för dig att nå Gold med Eurobonus om nu guld är viktigtast oavsett dina känslor för SAS kundtjänst. Jag själv har två AMEX Elite och ett MC Premium så jag flyger inte ens för att behålla Gold. Givetvis inte gratis men det är inte flyga heller. Det finns oerhört många trådar som analyserar kreditkortstrategier etc. kort sagt: om du utgår från Sverige så finns INGET lättare sätt att nå *A Gold än med Eurobonus.
Jag har precis uppgraderat Amex från SAS PreM till Elite då kan vara ngt att nå guld.
Tack för rekommendationen.
 
Last edited:

oneM

Medlem
Ok, men från ett bonuskortperspektiv så är det absolut lättast för dig att nå Gold med Eurobonus om nu guld är viktigtast oavsett dina känslor för SAS kundtjänst. Jag själv har två AMEX Elite och ett MC Premium så jag flyger inte ens för att behålla Gold. Givetvis inte gratis men det är inte flyga heller. Det finns oerhört många trådar som analyserar kreditkortstrategier etc. kort sagt: om du utgår från Sverige så finns INGET lättare sätt att nå *A Gold än med Eurobonus.
Hur menar du med att ha 2 x Amex Elite, du menar inte ett extra kort utan att du signat upp ett till du betalar ytterligare en års avgift som ger dig 20.000 Statupoäng mer utöver dom 20k du fått för det första kortet?
 

Taggen

Medlem
Hur menar du med att ha 2 x Amex Elite, du menar inte ett extra kort utan att du signat upp ett till du betalar ytterligare en års avgift som ger dig 20.000 Statupoäng mer utöver dom 20k du fått för det första kortet?
Ja, man kunde göra det för några år sedan när kreditkorten kom. Om du redan hade debitkortet som inte längre finns, kunde du även få kreditkortet och betala två årsavgifter och därmed få 40 000 statuspoäng på ett år.
 

oneM

Medlem
Ja, man kunde göra det för några år sedan när kreditkorten kom. Om du redan hade debitkortet som inte längre finns, kunde du även få kreditkortet och betala två årsavgifter och därmed få 40 000 statuspoäng på ett år.
Okej, men detta är inget någon lyckats med på senare år alltså eller som är aktuellt idag?

Hade debitkortet men tillslut konverterades det väll bara till ett kredit efter en bra stund..
 
Toppen