Jag har uppgraderat ZRH-JNB på LX för 35k. Det tyckte jag var rätt bra valuta för pengarna, erhm, poängen...
Stand-by uppgraderingar på flygplatsen är ju riktiga kap hos SAS med EB-poäng, men vad kostar det egentligen att uppgradera om man vill göra en confirmed upgrade i förväg? De tillåter ju bara uppgradering från Y,B och S, dvs economy extra, så man kan ju tycka att 50k poäng (som de listar för economy->business) mellan sydostasien och europa är rätt dyrt när man redan har en rätt dyr biljett i botten.
Star Alliances uppgraderingssystem är baserat på segment.
Ursäkta en kanske dum fråga. Hur ligger det till med tillgängligheten för uppgraderingar med Eurobonuspoäng när man flyger t.ex. Lufthansa och Swiss och vill uppgradera från Business till First. Måste det finnas tillgängliga awardplatser eller handlar det om att det skall finnas revenueplatser lediga i den kabin man uppgraderar till? Lufthansa och Swiss släpper ju som bekant nästan inte några awardplatser i first utanför sina egna bonusprogram.
Ursäkta en kanske dum fråga. Hur ligger det till med tillgängligheten för uppgraderingar med Eurobonuspoäng när man flyger t.ex. Lufthansa och Swiss och vill uppgradera från Business till First. Måste det finnas tillgängliga awardplatser eller handlar det om att det skall finnas revenueplatser lediga i den kabin man uppgraderar till? Lufthansa och Swiss släpper ju som bekant nästan inte några awardplatser i first utanför sina egna bonusprogram.
Det behöver finnas O klass tillgänglig plus att din biljett behöver vara i en uppgraderingsklass.