Senaste nytt

Star Alliance/Skyteam routing USA?

Svaret på den stora frågan finns här: http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/

United klass L ger "min 600", vilket är EuroBonus-språk för att du för varje ben tar avståndet i miles avrundat uppåt till närmaste hundratal, men minst 600.

Virgin ger inga EuroBonus-poäng.

Tack för det, då får jag undersöka alternativ till Virgin kärran över atlanten!

Så länge du har bra skor att småspringa i, kan vara utan eventuellt incheckat bagage och är lite allmänt flexibel när det börjar åska i mellanvästern kan det nog bli en trevlig resa... ;)

Det är lugnt, jag flyger ju på söndagen så kan jag i princip klara av en 24 delay då jag bara har en konferensregistrering att avhandla på måndagen i LAS :)

Gjorde en multi-city eftersom jag planerar att ta ett par dagar i NYC både på dit och hemvägen. Använde också "Routing:N N N+ / alliance "star-alliance"" på samtliga segmenten.

Jag tror det kan vara din routing som är problematisk. Om du skriver sådär så borde Matrix tycka att du vill tvinga fram minst tre flighter mellan varje stopp. Det är visserligen möjligt, men det är nog enklare ifall du hjälper till lite och routar via en US eller UA hub på vägen ifall du vill ha flera stopp.

Toppen