Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Joakim

Medlem
Var för någon vecka sedan på Air Canada loungen och de har inte längre champagne...! :( Så det finns inget som motiverar omaket att ta genom passkontrollen vidare dit längre.

Så vi vet alltså inte om Air Canada loungen i LONDON har gjort sig av med champagnen eller inte?

OT
Har Air Canadas lounge i Frankfurt haft champange?
Jag vet att LH loungen nära Air Canada hade tidigare men aldrig hört om Air Canada.
 
OT
Har Air Canadas lounge i Frankfurt haft champange?
Jag vet att LH loungen nära Air Canada hade tidigare men aldrig hört om Air Canada.
Ja eftersom jag var där för 1 år sedan och fick det. (By request). Det var därför jag gick dit nu igen. Men nu hade det inte längre kvar det. Endast någon odrickbar mousserande vars namn jag inte la på minnet.
 
Jag var i Maple Leaf Lounge på Heathrow Terminal 2 igår och visst fanns champagnen kvar!
Det var ju bra. Kan det vara så att det är den som är loungeansvarig lokalt som bestämmer utbudet? (Med tanke på att det inte finns på FRA längre) Lite som Senatorloungerna... Tidigare fanns champagne på alla, nu är det bara på Newark jag vet det finns kvar...
 

LSH

Medlem
Har man tillträde till Silverkris förstaklassavdelning med utresa i F med annat alliansbolag (ANA i mitt fall)? Är loungen värd någon extratimme?
 

CoooC

Medlem
Loungetips önskas på flygplatserna DPS, SIN och LHR. :)

Flyger DPS-SIN med SQ i Business.
Flyger SIN-LHR med SQ i Business.
Flyger LHR-ARN med SK i SAS Plus.

Innehar dessutom följande om det gör någon skillnad:
1. Guldstatus på SAS
2. Amex Platinum
3. Priority Pass
 

squeezen

Medlem
Loungetips önskas på flygplatserna DPS, SIN och LHR. :)

Flyger DPS-SIN med SQ i Business.
Flyger SIN-LHR med SQ i Business.
Flyger LHR-ARN med SK i SAS Plus.

Innehar dessutom följande om det gör någon skillnad:
1. Guldstatus på SAS
2. Amex Platinum
3. Priority Pass
Har inte själv amex platinum så kan inte uttala mig om Deras lounger.

Annars på DPS finns väl en som ger access till business/status resenärer som inte är något märkvärdigt.

På SIN är SQs lounge helt ok business lounge. Har lär väl finnas nån som har testat amex (antar det finns) och kan jämföra. I SQs business lounge som kan vara rätt överbefolkad finns iaf allt man behöver och även champagne.

På LHR har du en handfull att välja på. Beroende på tid på dygnet och närhet till din gate hade jag nog tagit det närmsta.... united är väl de som har champagne (på begäran). Annars är lufthansa, air canada m.fl alla bra lounger.
 

Tonton

Medlem
Loungetips önskas på flygplatserna DPS, SIN och LHR. :)

Flyger DPS-SIN med SQ i Business.
Flyger SIN-LHR med SQ i Business.
Flyger LHR-ARN med SK i SAS Plus.

Innehar dessutom följande om det gör någon skillnad:
1. Guldstatus på SAS
2. Amex Platinum
3. Priority Pass

DPS
På DPS finns det ingen *A-lounge, men det finns två PP-lounger om jag minns rätt. Jag besökte iaf båda sistnämnda loungerna förra året, och ingen är att hänga i granen. Testa båda - ligger i närheten av varandra.

SIN
Kolla ett tidigt inlägg på min reserapport i relevant delforum. Där listar jag alla lounger som finns att tillgå på SIN med dina krav (+ SQ First och TPR som du inte kommer ha tillgång till). Har du inte jättelång tid så skulle jag välja SQ-loungen. Har du mer tid, testa några fler lounger. Det är en trevlig flygplats att knata omkring på och SQ Business Lounge kan, som @squeezen skriver, bli ganska överfull. Tänk dock på att det är Busienss loungen du ska till, och inte guldloungen (Den som för närvarande är inkvarterad i en PP-lounge).

LHR
Beroende på tid.
Kort tid: Lufthansas lounge i T2A
bekvämt med tid: Kort promenad till T2B för valfri lounge som finns där.

SAS avgår oftast från T2A, men jag tar mig nästan alltid tid att göra den 10min långa promenaden till T2B.
 

richard87

Medlem
LHR
Beroende på tid.
Kort tid: Lufthansas lounge i T2A
bekvämt med tid: Kort promenad till T2B för valfri lounge som finns där.

SAS avgår oftast från T2A, men jag tar mig nästan alltid tid att göra den 10min långa promenaden till T2B.

Om @squeezen ankommer med SQ så är det T2B. Gå då igenom transfer mot T2B istället för T2A så kommer man upp precis vid loungerna där och slipper således en extra (lång) promenad. Med någon timme kvar till avgång med SK kan man gå bort till LH-loungen för att inte behöva stressa till planet. Air Canada har bäst duschar och är lugnast vilket brukar vara skönt när man ansluter från longhaul.
 
Toppen