Senaste nytt

Star Alliance Loungen i Amsterdam: öppningsdatum den 7:e mars, 2019

aldrighemma

Medlem
Okej, tack för snabbt svar! Men betyder det att jag inte ska tolka lounge finder som att den ger exakt information eller hade jag behövt ange min sökning på ett annat vis? Antar ni har mer erfarenhet med denna.
Lounge finder verkar buggig, men så här står det på star alliance hemsida om star alliance lounger:
"As a Star Alliance Gold customer you are welcome to visit any lounge with a Star Alliance Gold logo at the entrance before your flight operated by a Star Alliance member airline. Even if you are not a Gold customer, you can still gain access to a lounge if you are travelling on a member airline in international First Class or Business Class."

Sida: Lounges - Star Alliance

Prova att göra samma sökning du gjorde, men ange denna gång att du inte är med i något FF program alls, då kommer star alliance loungen upp :confused:
Så fort man anger silver som status så försvinner den från sökningen, sökningen verkar bugga ur då man anger att man är silver och reser i business !
 

Jönsson

Medlem
Ny på forumet! Hade samma fundering som mygal då jag har en flight som avgår från Amsterdam till Arlanda och hade velat besök den nya *A loungen. Jag använde star alliance lounge finder för att hitta tillgängliga lounger för mig som silver medlem hos SAS och resande i SAS Plus. Valde "business" då jag är under uppfattningen att det motsvara Plus i Europa, men kan bara se att "executive lounge" är tillgänglig för mig med silver men när jag byter till guld dyker nya *A loungen upp.

Kommer jag in som silver? (guld till jul, så snart inte något problem :D)
Du gör helt rätt. När det kommer till tillträde lounger räknas SAS Plus inom Europa som business. Du kommer med andra ord in i loungen i Amsterdam. Problemet är att Star Alliance Lounge Finder prioriterar status före kabinklass. Testa att inte välja status i formuläret så ska du nog få rätt resultat.

Edit: tvåa på bollen ser jag.
 
Toppen