Senaste nytt

Star Alliance lanserar Round the World premium economy fares

Flying P

Medlem
Jag fick se Lufthansas PE kabin på B747-8i. Jag hade blivit ohört besviken om jag hade köpt den produkten. Inte själva hårdvaran, men där ligger dessa 5ish rader mellan 4 rader ekonomi och resten av ekonomiklass. Ingen alls unik känsla. En PE kabin bör IMHO vara avskilt från ekonomi rent fysiskt. Jag uppfattade att så här det på t.ex. A380, men det såg inte alls kul ut på den kärran
De har olika konfig. Den med färre C säten ser ut som den du beskrev, den med fler C säten ligger direkt efter C.

PE på A380 är toppen. Längst fram på main deck med två egna toaletter. Man kommer av snabbt, direkt efter F men före C.
 

Senator

Moderator
De har olika konfig. Den med färre C säten ser ut som den du beskrev, den med fler C säten ligger direkt efter C.

PE på A380 är toppen. Längst fram på main deck med två egna toaletter. Man kommer av snabbt, direkt efter F men före C.

BA har haft samma utmaning mellan Club World och PE på B747-400 mellan de s.k. "High J" och "Low J" där PE hamnade som du beskriver mellan First och Club World.

Oavsett, PE borde vara egen kabin om det skall vara en egen produkt på alla bolag och på alla flygplan (IMHO) och på denna konfiguration jag såg igår skulle jag som kund vara ohört besviken..
 

Canadien

Medlem
Kan man bara boka dessa på Star Alliance hemsida, eller kan man ringa SAS och boka där trots att bara ett kort segment är med SAS? Har en tripp via Kanada, Japan och Korea som troligen skulle bli billigare med RTW fare i Premium Eco.
 

Kimmen00

Medlem
Jag är nog lite konstig, men när jag reser privat blir det helst på dagtid. Njuter faktiskt av själva flygningen. Sippa på en GT, titta ut, läsa lite, lyssna på musik och inte en jäkel som ringer och stör en

Faktisk samma här! Nattflyg är ju värdelöst.. då sover man ju bort service/mat/sprit etc :)
 
Toppen