Senaste nytt

Star Alliance lanserar kreditkort i Australien

GOTBound

Medlem
AU$ 4 000 spend [SEK 28 000] för Star Alliance Gold första året.
AU$ 60 000 spend [SEK 420 000] för Star Alliance Gold per år där efter.
AU$ 450 [SEK 3 150] i årsavgift för kortet.
 

Rickard_O

Medlem
AU$ 4 000 spend [SEK 28 000] för Star Alliance Gold första året.
AU$ 60 000 spend [SEK 420 000] för Star Alliance Gold per år där efter.
AU$ 450 [SEK 3 150] i årsavgift för kortet.
Gjorde bara en snabb jämförelse på numbeo, vet inte hur bra den stämmer (Tog huvudstad mot huvudstad, vet inte varför).
Men om nettolönerna är såpass mycket bättre kan man ju hoppas ett sånt svenskt kort kanske landar kring 300k/år.
Kan man då även tjäna in Eurobonuspoäng eller andra program inom Star Alliance skulle det ju nästan vara lite attraktivt.
1667985256038.png
 

Highbury

Medlem
Var det inte tal om att de skulle lansera ett sådant i UK också! Australien och UK har väl inga star alliance baserade bolag så det är väl ett sätt att öka attraktiviteten på just de marknaderna.
 

Tomas E

Medlem
Var det inte tal om att de skulle lansera ett sådant i UK också! Australien och UK har väl inga star alliance baserade bolag så det är väl ett sätt att öka attraktiviteten på just de marknaderna.
Det meddelades tidigare i år att Star Alliance skulle lansera i något testland, och Storbritannien var en spekulation:
 

palmen

Moderator
Ca 15p/100SEK med kortet om man konverterar till SEK.
I paritet med svenska kort men en extremt fördel att kunna skicka poängen till olika bolag, där vissa helt klart är mer värda en andra.

Gissar att man inte kommer kunna bli SEN för 30k spend om det finns för M&M. Men SQ gold har ju sina fördelar också.
 

Tomas E

Medlem
Det finns väl fortfarande ingen anledning att tro att det här kortet skulle lanseras i Sverige eller någonstans där det finns M&M-brandade kort? Det är ju ett upplägg som passar på (större) marknader där inget *A-bolag är dominerande och helst inga *A-brandade kort finns idag. Typ Storbritannien och förmodligen Frankrike eller Spanien, kanske Nederländerna. Att "ge bort" *A Gold-status så här billigt på en kärnmarknad, och utan att flyga, tror jag tyvärr inte är aktuellt, allra minst för LH-gruppen. Men jag har gärna fel.

Det verkar också lite oklart om SQ är något slags huvudsponsor för det australiska kortet, eller om man kan välja var man får sin *A-status.
 

naeem

Medlem
Detta I samband med mailet nedan som jag fick från Lufthansa häromdagen får mig att tro att man långsamt är påväg mot ett enhetligt program för hela *A..

1dc7694dacb2bb1ee35592091a69a0d1.png
 

TP12

Medlem
Ca 15p/100SEK med kortet om man konverterar till SEK.
I paritet med svenska kort men en extremt fördel att kunna skicka poängen till olika bolag, där vissa helt klart är mer värda en andra.

Gissar att man inte kommer kunna bli SEN för 30k spend om det finns för M&M. Men SQ gold har ju sina fördelar också.
Såg följande tabell på loyaltylobby gällande konverteringen:

  • Air Canada Aeroplan: 1,000 Star Alliance Points = 800 Aeroplan points
  • Air New Zealand Airpoints: 1,250 Star Alliance Points = 10 Airpoints Dollars
  • EVA Air Infinity MileageLands: 1,000 Star Alliance Points = 800 Infinity MileageLands Miles
  • Singapore Airlines KrisFlyer: 1,000 Star Alliance Points = 800 KrisFlyer miles
  • South African Airways Voyager: 1,000 Star Alliance Points = 800 Voyager miles
  • Thai Airways Royal Orchid Plus: 1,000 Star Alliance Points = 800 Royal Orchid Plus miles
  • United Airlines MileagePlus: 1,000 Star Alliance Points = 800 MileagePlus Miles
 

mha321

Medlem
Detta I samband med mailet nedan som jag fick från Lufthansa häromdagen får mig att tro att man långsamt är påväg mot ett enhetligt program för hela *A..

1dc7694dacb2bb1ee35592091a69a0d1.png

Det där är väl bara Lufthansa group som gör något de borde gjort för måååååånga år sedan. Det har ju varit löjligt att vissa saker suttit ihop och andra inte. Inget av star alliance utanför Lufthansa group påverkas ju av den där.
 
Toppen