Senaste nytt

Star Alliance/Flying blue Guldkort med 11 Long Haul flygningar i Economy Low?

palmen

Moderator
Petroleum kortet har jag. Det är en liten tröst att kunna gå igenom säkerhetskontrollerna med prio-access. Men CDG loungen har jag aldrig varit I eftersom den är ganska otillgänglig. Men tack för din input!



Det var absolut inte farligt prismässigt. Men tiden är den dyra valutan för mig. Svårt att åka bort igen när man har kommit hem efter 5v utan familjen.
Kan jag köpa biljetten och inte åka? och få poängen?
Nej du måste åka för att få poängen. Kör en weekend i Hong Kong med familjen, det är nog många som skulle uppskatta det och bara njuta lite av livet. Har några icke flygintresserade vänner som gjort en långweekend dit och gillade det.
 
Petroleum kortet har jag. Det är en liten tröst att kunna gå igenom säkerhetskontrollerna med prio-access. Men CDG loungen har jag aldrig varit I eftersom den är ganska otillgänglig. Men tack för din input!



Det var absolut inte farligt prismässigt. Men tiden är den dyra valutan för mig. Svårt att åka bort igen när man har kommit hem efter 5v utan familjen.
Kan jag köpa biljetten och inte åka? och få poängen?

Du har redan fått svaret, men kan tillägga att termen här brukar var AIS (ass in seat) som krav för intjäning, inte betald biljett. Har själv blivit bränd på det ett par gånger när jag varit tvungen att avstå resa (och innan jag visste att man kunde få tillbaka skatterna).
 
Toppen