Senaste nytt

Star Alliance bonusresa till Costa Rica?

M.Lind

Medlem
Hej Alla, har hört att det kan vara en utmaning att hitta resor till Costa Rica men tänker att jag testar och ser om någon har mer tur än mig. (jag söker bara via Sas söksida för EB)
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? San Jose - Costa Rica
  • När vill/behöver du resa ut? Januari/Feb
  • Hur länge vill du vara borta? cirka 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Poäng, 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? helst ett byte men det verkar svårt så två fungerar om det inte är enorma tider att vänta mellan flygen.
 

Jonas C

Medlem
Ett byte är bara att glömma, såvida man inte har flax och lyckas hitta via Newark med SAS och United eller Lufthansa via Frankfurt. Ytterst sällan det släpps bonusplatser på dessa anslutningar.
 

Tamas

Medlem
14:e januari ut, tyvärr hittar jag inget från ARN till BRU.
Men det verkar vara bra tillgänglighet från YYZ till SJO, så om du fokuserar att hitta nåt till YYZ kan du sy ihop nån resa.
Tipsar på awardhacks för bättre sökmöjligheter. https://awardhacks.se/Home/starresult


1676975224617.png


1676975155002.png



Andra möjligheter är PTY-SJO och BOG-SJO, så du ska utgå från sista benet och jobba bakåt, ben för ben.
Returen har jag inte kikat, men det är samma princip, däremot där kan du söka framåt. Tänk också intra-EU benet kan vara i economy, det ökar möjligheterna.
 

Flyer722

Medlem
Air Canada (Toronto, Montreal), Copa (Panama City). Avianca (Bogota). Måste nästan bli någon av dessa destinationer först.
 

squeezen

Medlem
Via bogota är generellt superenkelt.
Men får åka stockholm till london, barcelona eller madrid sen bogota, därifrån 3,5h som ofta bara finns i economy: (avianca har väl avvecklat regional business).

Har du tur med ett stopp är det via usa men transit kan vara jobbigt.

Via istanbul kan man som ovan skrivit ta sig till panama, men också mexico city eller cancun för vidare färd mot SJO
 
Toppen