Senaste nytt

Star Alliance-bokning på sas.se stoppad (eller bara tekniskt strul)

Beklagar om jag förhastat antog att SG var en vedertagen förkortning för Singapore Airlines i dessa kretsar, men det var i varje fall vad jag avsåg

Ledsen för ev ytterligare hjärtattacker, men jag har just det problemet som beskrivs i tråden, regelbundet sedan några dagar tillbaka. Men troligast SK IT i farten får man hoppas.
Hittar dock ingen tillgänglighet på SG trots att via telefon fått bekräftat att det i varje fall finns i ekonomi. Det ”tekniska problemet” med SG som omnämns skulle enligt an annan agent vara löst. Verkar ju inte så!
Blir bara mer och mer förvirrande….
Som andra nämnt är IATA-koden för Singapore Airlines SQ… kan man inte koden så bör man skriva ut namnet. Det finns gott om skäl att skriva ut hel även om man själv kan…

Singapore Airlines har inte gått att boka under en längre tid, i princip hela pandemin så vitt jag minns. Det är inte dagsfärskt i vilket fall som helst…

Touche allihopa, och tack för påminnelsen. Jag var ju såklart fullt medveten om att det är SQ, men en lång slitig vecka, 1 1/2 år utan internationella resor och ett jobb där Singapore som land och team ständigt refereras till som SG ledde till denna förvirring. Fullt förståeligt att ni reagerade som ni gjorde. Kanske i bästa postpandemiska frihetsanda skall sätta mig och plugga IATA-koder igen

Ok, nu åter till min fråga (oavsett om det är dagsfärskt eller inte), vad är nuvarande status med tillgänglighet till SQ business/first för Eurobonuspoäng? Jag ställer frågan här då jag får motsägelsefulla svar från olika individer hos SAS.

Ok, nu åter till min fråga (oavsett om det är dagsfärskt eller inte), vad är nuvarande status med tillgänglighet till SQ business/first för Eurobonuspoäng? Jag ställer frågan här då jag får motsägelsefulla svar från olika individer hos SAS.
SQ har väl börjat släppa platser i economy på en del flighter vad jag vet men Business verkar vara helt kört (First var i princip obokningsbart pre-covid också bortsett från en kort period på Köpenhamn - Singapore linjen).

SQ har väl börjat släppa platser i economy på en del flighter vad jag vet men Business verkar vara helt kört (First var i princip obokningsbart pre-covid också bortsett från en kort period på Köpenhamn - Singapore linjen).
Det gick ju att boka First från fler ställen i Europa, tex Amsterdam. Vet inte om detta var unikt för Eurobonus men fanns rätt bra med tillgång från mer än Köpenhamn under ett tag tills pandemin kom. Gick ju även att boka vissa avgångar från London som knte var A380.

Toppen