Star Alliance award i First Class

• Thread starter Thread starter A380*G
  • Start date Start date
Tockstew skrev:Ringde!Klicka för att utvidga...

Man får gratulera!

Hade du spanat i något verktyg innan för att känna av tillgången? Hade du ett måstedatum eller var du flexibel? Blir nyfiken, speciellt eftersom det är toktomt på alla F-platser inom LX på Awardtravler (och ANA vad jag sett), men de kanske är tillgängliga ändå via EB-telefongänget. Som sagt, tacksam för lite mer info!

sepbemi skrev:Ja, det stämmer, hade FRA - ICN (OZ F) - NRT (OZ F), bytte till ZRH-NRT (LX F), fick betala 150 usd/pers, agenten ändrade endast i den befintliga bokningenKlicka för att utvidga...

Är det någon som vet om denna typ av operation är tillåten hos EB? Jag antar att detta var US miles? Med tanke på usd priset...

sepbemi skrev:Bra ide! Kom precis hem från ARN-ZRH (LX C) - NRT (LX F) - SIN (SQ C) - BKK (SQ C) - FRA (TG F) - ARN (LH C). LX F bokades 14 juli med avresa 16 juli, 2 pers, allt med US DM 110.000 poäng har jag för mig. Ringde säkert 5 ggr/dag till US dagarna innan avresa för resa med LH F men alla agenter sa nejKlicka för att utvidga...

jumbooze skrev:Är det någon som vet om denna typ av operation är tillåten hos EB? Jag antar att detta var US miles? Med tanke på usd priset...Klicka för att utvidga...

jumbooze, det står i klartext att det var med USDM.

Denna typ av operation? Menar du rutten som sådan eller ändring av biljetterad award innan avresa?

A380*G skrev:jumbooze, det står i klartext att det var med USDM.Denna typ av operation? Menar du rutten som sådan eller ändring av biljetterad award innan avresa?Klicka för att utvidga...

Jag avsåg ändringsvillkor ( ändring av biljetterad award innan avresa ) för EB awards.

Sorry, missade US DM texten får väl skylla på spriten, för mycket handsprit så ser man sämre.

jumbooze skrev:Jag avsåg ändringsvillkor ( ändring av biljetterad award innan avresa ) för EB awards.Sorry, missade US DM texten får väl skylla på spriten, för mycket handsprit så ser man sämre.Klicka för att utvidga...
Det ska gå att ändra en bonusresa hos EB fram tills dagen innan man ska resa. Tror även att en ändring endast kostar 200kr per person.

Någon som har koll på om det är möjligt att med US miles boka SIN-MNL t/r över dagen med SQ i F?

Det borde vara vändande flyg. Ankommer MNL (terminal 1) kl 13:10 och flyger tillbaka 14:15.

De flighterna är de enda den dagen som har F-kabin.

Jag har läst mig till att man måste till transferdisk och sedan genom security.

Eftersom man kan checka in 48 timmar före avgång borde man ju kunna checka in för hela resan på en gång, rent teoretiskt i alla fall...

Är det genomförbart?

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles

Sträcka: Bangkok-Singapore-Jakarta/Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-Bangkok

Flygbolag: Singapore Airlines och Lufthansa

Bokningsdatum: 2012-08-31

Avresedatum: 2013-02-11

rob74 skrev:Bonusprogram: US Airways Dividend MilesSträcka: Bangkok-Singapore-Jakarta/Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-BangkokFlygbolag: Singapore Airlines och LufthansaBokningsdatum: 2012-08-31Avresedatum: 2013-02-11Klicka för att utvidga...

Vilka av dessa kunde du klämma in F mer än SIN-CGK och SGN-BKK?

Det är tre sträckor i F (de som du nämnde) och två i C (BKK-SIN och SIN-SGN).

Finns ju ingen F på de båda sträckorna. Däremot så på BKK-SIN så finns F-kabinen på den 777-200:an, så då sitter jag på 2E fast det då är C-klass.

rob74 skrev:Det är tre sträckor i F (de som du nämnde) och två i C (BKK-SIN och SIN-SGN).Finns ju ingen F på de båda sträckorna. Däremot så på BKK-SIN så finns F-kabinen på den 777-200:an, så då sitter jag på 2E fast det då är C-klass.Klicka för att utvidga...

Men hade inte TG åter infört en flight med F mellan BKK-SIN, när tog man bort den igen?

Magino skrev:Jasså de ska köra den till SIN oxå. Nej men de återupptog tidigare i år eller om det var förra året en flight som de sålde F på mellan BKK-SIN.Klicka för att utvidga...

De körde Airbus A340-600 med F kabin mellan Bangkok och Singapore och sålde F kabin tidigare.

Numera kör de fortfarande Airbus A340-600 med F kabin, men det går inte boka F.

Förmodligen THAI Royal Orchid Plus statushavare kan välja F säte på dessa fligher.

Jag kollade alla TG-flighter inför bokningen, men ingen F där. Tror den ena flighten BKK-SIN var med A346. Resten var med någon av deras 777or. För den här svängen tyckte jag att det var bättre att köra SQ genomgående för att se hur de jobbar med min resa inte bara i luften utan på markplanet också.

TG har jag ju redan på FRA-BKK-SYD t/r.

Har nyss bokat ARN-FRA (LH C) - ICN (OZ F) - NRT (OZ F) // HND - ICN (OZ C) - HKG (TG C) - BKK (TG F A380!) - LHR (TG F) - ARN (SK C). Avresa 24/11, hem 5/12. 2 dgr i Tokyo, 5 dgr i Bangkok, ca 23h i Seoul och Hongkong. US DM, 100.000 poäng var, 2 pers. Hoppas få LH F T-14 dgr från avresa men räknar inte med det...

I min korta tid i USDM (och det här forumet) så har jag bokat TG F MUC>BKK samt BKK>FRA (den senare med suite-konfigen, nice). Avresedatum 23-juli och bokat 19-juli.

Har även bokat MUC-NRT med NH F och ICN-FRA med OZ F, bokat 09-okt och resedatum 16-okt respektive 25-okt.

Bonusprogram: USDM

Flygbolag: United Airlines, Sas

Kabinklass: Business och First

Antal poäng: 125.000 UA miles för T/R

Skatter&avgifter: 1300 SEK

När: 13-15 nov 2012

Bokat: 15-okt

Rutt: LHR>ORD (UA F), **destination** ORD>LHR (UA F), LHR>GOT (SK C)

Kommentar: UA F har ju inte direkt rosats till skyarna, men känns ändå som bästa alternativet över atlanten med USDM just nu. Rutten LHR>ORD har de "nya " suiterna iaf.

Söker F award resa till sommaren. Har inte riktigt bestämt resmål än men kikar på att åka med OZ, TG eller CA (eventuellt SQ i C om det passa bättre). Men min fråga är, hur bra är F med CA? Blev lite förundrad då dom ,enligt Seatguru, har F bakom C i 744:an?!? Nåja, det må väl vara hänt, men hur är mat/dryck,mjuka produkten samt lounger? Har bara erfarenhet av TG i F sedan tidigare.

GillBates skrev:Söker F award resa till sommaren. Har inte riktigt bestämt resmål än men kikar på att åka med OZ, TG eller CA (eventuellt SQ i C om det passa bättre). Men min fråga är, hur bra är F med CA?Klicka för att utvidga...
Prova att flyga med Air Chinas Boeing B777-300ER mellan Beijing och Frankfurt/Paris. De har senaste First class bland deras flotta.

Back