Senaste nytt

Star Alliance award-biljetter Sverige - Japan

Liden79

Medlem
Hej forumet!

Skulle gärna vilja få lite tips på Star Alliance award biljetter från Arlanda till Tokyo/Japan.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Japan, Tokyo på tur och Osaka på retur (kan tänka mig andra flygplatser ifall Business är tillgängligt och resa ekonomi lokalt)
  3. När vill/behöver du resa ut? 28:e Mars 2020 +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 11:e April 2020 +/- 3 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 10-14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 330 000 Eurobonus och 2 st 2-4-1 AMEX
  10. Vad är det viktigaste för dig? Vi kommer åka hela familjen och jag söker resor i Business Class från Europa till Asien. Kan tänka mig resa i ekonomi inom europa resp kortare sträcka i Asien, viktigast är att de längsta sträckorna är i business class.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej, inte nödvändigt
 
Last edited:

Liden79

Medlem
Har bokat ARN - CPH - SIN - HND på utresan.
Kommer att ha ca 11h transit i Singapore. Någon som har bra tips på vad man ska besöka i staden?

Swiss hade bra tillgänglighet via ZRH på hemresan.
 
Har bokat ARN - CPH - SIN - HND på utresan.
Kommer att ha ca 11h transit i Singapore. Någon som har bra tips på vad man ska besöka i staden?

Swiss hade bra tillgänglighet via ZRH på hemresan.

Om barnen är intresserade av djur kan man ta taxi till Singapore zoo/River safari. De har ju även Night safari på samma ställe om nu skulle komma in på kvällen. En egen favorit är Jurong Bird Park, men det ligger inte på samma plats och jag är barnsligt förtjust i fåglar. Djuren på zoo:et är avskilda på så vis att de inte ska kännas ingallrade.
 

Liden79

Medlem
Bra idé. Ska kolla på det. Det är dagtid i Singapore som vi har transfer.

Vi har funderat på garden by the bay. Har även sett att Singapore airlines erbjuder rundtur i stan för de med mer än 6h transfer.
 
Bra idé. Ska kolla på det. Det är dagtid i Singapore som vi har transfer.

Vi har funderat på garden by the bay. Har även sett att Singapore airlines erbjuder rundtur i stan för de med mer än 6h transfer.

Rundturen är okej, men barn kommer nog tycka att det är tråkigt. Stoppet vid merlion-statyn känns ganska onödigt långt. Det stopp jag gillade bäst var vid moskén.
 
Toppen