Senaste nytt

Standby? Hjälp

Hej,
Har en betald buinessclass biljett idag mellan Malta-München-Stockholm med lufhansa.
Nu när jag checkade in i Malta så fick jag standby på biljetten mellan München och Stockholm.
Det enda inceciningspersonalen kunde säga var att jag ska kontakta gaten i München.

Någon som vet vad detta är och vad det kan bero på?

Hej,
Har en betald buinessclass biljett idag mellan Malta-München-Stockholm med lufhansa.
Nu när jag checkade in i Malta så fick jag standby på biljetten mellan München och Stockholm.
Det enda inceciningspersonalen kunde säga var att jag ska kontakta gaten i München.

Någon som vet vad detta är och vad det kan bero på?

Det betyder troligtvis att planet är fullbokat mellan München och Stockholm och att du i nuläget inte har en plats på flyget.

Det finns inte mycket att göra en att kontakta gate när du kommer fram. Förhoppningsvis kommer du med, annars blir du denied boarding, blir ombokad till närmsta avgång samt cashar in enligt EU261/2004.

Av vad jag ser så verkar LH2420 vara fullbokat idag. Eller ja, det går iaf inte att boka denna avgång alls.

Troligen är flighten (antar att vi pratar om LH2420) överbokad. Enligt ExpertFlyer är den nollad i samtliga bokningsklasser.

Det brukar dock lösa sig på plats och i värsta (?) fall får du en hotellnatt i Munchen samt lite EU-kompensation för besväret :)

Toppen