Senaste nytt

Störst chans till ev. uppgradering - Lufthansa eller United

I form av gratis uppgraderingar dvs op-ups är nog Lufthansa bland de svåraste. Såvida du inte reser på en dyr biljett (bokningsklass V eller högre). Annars skulle jag satsa på United för e.v cash upgrade.

En "fördel" med Amrisarna är ju att de i mångt och mycket är rel. "oupplysta" om omvärlden. Har lyckats tidigare att få uppgraderingar genom att visa min dåvarande Arlanda Handling badge och sagt att jag är airline crew.
Kanske man kan köra med en fuling och visa sitt Diamondkort då det är ganska nytt inslag hos Eurobonus och kanske inte har fått 100% genomslag ännu ;) :)

Nåväl! Då får jag ändra tänk ala Senator och välja mest komfort. Har aldrig åkt 380 innan (undviker "nya" plan) å andra sidan är ju UAs 767 lite "gammal".
Får surfa lite och ta del av intryck av de som har rest med båda och kombinera med pitch och bredd på stolar.

Tänkte att vinden kanske har vänt då jag har lyckats bli uppgraderad på Thai 2 ggr i rad nu :)

Jag tror jämförelsen mellan Thai och Lufthansa/United inte är helt rättvis. Thai har en helt annan kundkrets (nu vet jag förvisso inte vilka rutter du blev uppdaterad på) på en hel del rutter jämfört med de rutter du nu skall flyga där antalet statuskorthållare hos de egna bolagen troligen är betydligt högre än exempelvis Bangkok - Skandinavien med Thai.

Så välj den som ger mest komfort i den bokade klassen och hoppas på det bästa :)

Min egen erfarenhet är att United är lättare att ha att göra med, rent generellt. Det har dock inte hindrat mig från att snacka till mig en uppgradering SFO-FRA med LH (från Eco till C). Rent generellt tycker jag dock att det är lättare att prata med United. Där har jag vid flera tillfällen blivit uppflyttad till Eco+ genom att le brett och vifta med EBG-kortet. Dock i det senare fallet bara på domestic.

Frågan är då - vem av de två ger mest komfort? :)

Jag har för mig att United flyger 777:eek:r på rutten du nämner och LH kör 747-800 så det senare är ju tekniskt sett lite roligare (nyare modell). Däremot kan man ju också inflika att United ger 100% till EB och LH snålar med 25% i de flesta ekonomiklasser så om du i slutändan flyger ekonomi så är ju United helt klart att föredra.

Siden hen kan man jo også begynde at overveje ting som afgangs- og ankomsttider, flyvetider på de enkelte strækninger, og connection tider mellem de enkelte flyvninger.

London-Washington tager ca. 8 timer, mens Frankfurt-Houston er ca. 10,5 timer (+/-). Derimod er rejsetiden Washington-Mexico City (du skriver ikke hvor du skal hen i Mexico, så det er blot som eksempel) ca. 4,5 timer mens den er ca. 2,5 timer Houston-Mexico City.

Toppen