Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Stället Prag! :( Tror inte att Amex fungerade någonstans jag provade. Varken restauranger eller butiker. Gav upp till slut. Naturligtvis går det säkert att hitta "massor" av ställen där det faktiskt fungerar men min bild är att det är mycket dålig acceptans.

Intressant är att jag tidigare ofta betalat med Diners utan problem och att Diners/Discover verkar vara betydligt mer accepterat än Amex. Ofta såg det ut som nedan:

IMG_0151.jpeg

Min lokala frisör. Inte viktigt vilken utan det som var roligt var hennes kommentar när jag drog mitt amexkort och maskinen gnällde rött;
-”Höginkomsttagare får vara beredda att anpassa sig..”
Sug på den ni!
(Jag hade såklart mitt SAS Mastercard högst redo så ingen skada skedd på poängfronten)

Har som princip att "klaga" om ett ställe inte tar Amex och fick svar från Dollarstore "Tyvärr tar vi inte emot Amex, men hoppas kunna göra det i framtiden." Vet inte om det betyder att de tänker börja acceptera Amex eller bara är ett meningslöst standardsvar.

Colorama i Sundsvall tar inte Amex. De grym service och kan ge ut en faktura så det löser sig ju ändå, men ändå konstigt kan jag tycka.

Toppen