Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

"I våra butiker accepterar vi de svenska bankernas betalkort, men inte t ex American Express och Diners då dessa företag tar ut allt för höga kostnader. Eftersom vi är en lågpriskedja försöker vi att hålla kostnaderna nere."

Trots det tar både Rusta och Öob Amex
Som sagt det är deras approach på det hela, men om tillräckligt många påtalar att de itne komemr handla där pga detta så kommer de tänka om. För ett antal år sedan var det otänkbart att ha ett "lojalitets-program" men det ändrades för några år sedan i och med att det fanns vinning i det och att alla andra erbjöd detta.

Vet inte hur stora avgifterna är för amex jämfört med mastercard och visa för just Willys men kunderna som har Amex är ofta rätt ökänsliga för priser och borde vara kunder man vill ha i sin butik även om man lever lågpris.

Skicka till willys customer support att du efterfrågar det. Willys accepterar mig veterligen inte Amex någon stans. Om ed inser att de kommer tappa kunder pga detta så kanske de ändrar sig

Handlar inte på Willys längre. Ica Kvantum, ÖoB, Rusta etc fungerar utmärkt istället.

Jag gillar verkligen att handla på Willys och är övertygad om att jag sparar mer än värdet av de 15p extra per hundring jag skulle få ut på att använda amex elite jämfört med mitt medmera mer. Självklart skulle det dock göra kalkylen ännu bättre om de tog Amex :)

I onsdags när jag skulle betala skipass sa de att de fått instruktioner att de inte längre tog Amex sedan 1/1, men att jag kunde ju prova i alla fall. Det fungerade, så än så länge verkar inte deras koppling vara borttagen.
Jag laddade på våra skipass via Skistars hemsida och där gick det inte att betala med AMEX men om man kan betala på plats med AMEX så får det väl bli så i fortsättningen.

Toppen