Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

NK Tobak (Stockholm) tar emot Amex men bara på utvalda varor. Jag hade en diskussion när jag ville använda mitt amex när jag köpte en present där. Enligt hon i kassan så tar de inte amex på varor där de har små marginaler (jag köpte en färdig presentbox till ett värde av 595 SEK )... Jag sa att eftersom ni accepterar amex så kommer jag att betala med amex. Svaret blev " och jag kommer att neka köpet tills du betalar med annat kort...".

Har tagit detta med amex och de var inte helt nöjda.
Har inte följt upp ärendet.
Jag hade eskalerat det till biträdande varuhuschef, alternativt ringt upp Amex och låtit dem fått lösa det.

Fanska järnvägen SNCF tar Amex om man handlar via webben och väljer elektronisk biljett via appen.
Vid köp i appen går inte Amex och om du vill hämta ut biljetten så går inte heller Amex, då maskinerna inte stödjer det. Så åka TGV istället för TER, då de sistnämnda kräver pappersbiljett.

Posten.se tar inte emot AMEX. Tidigare var det möjligt men man ändrade policy för några år sedan. Jag använder deras tjänster en del och det blir nog ca 25 000 SEK per månad. Med SAS AMEX blir det ju lite extra poäng under ett år. Jag skaffade därför SAS MC. Mindre poäng men alltid något. Nu används Coop Med Mera Mer.

Toppen