Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mry

Medlem
Verkar som att ICA i mellan och södra Sverige inte tar Amex. Nekad i Mora och Vimmerby. Aldrig problem i Norrland

Rörande ICA kan man förutom det som vissa sagt att det är varje ICA självt som vilka kort de accepterar. Det är antagligen därför man först får information av deras kortläsare när man godkänt köpet med ok som det står att kortet inte gäller oftast.

I Luleå fungerar Amex på ICA Kvantum och ICA Maxi men inte på något ICA Supermarket eller ICA Nära som jag testat på. Så generellt kan man nog säga att det fungerar nog på alla Kvantum och Maxi men endast på vissa större ICA Supermarket (Det har fungerat i Centrala stockholm när jag testade där.)
 

Kevinator

Medlem
Nu en mkt viktig fråga. Den nyöppnade Chanel-butiken i Sthlm, är det någon som har koll på om de tar Amex? Inköp av födelsedagspresent till tjejen närmar sig :)
 

Kimmen00

Medlem
Hela Gotland kändes tyvärr som en öken när det gällde Amex.. Fungerade tyvärr ingenstans där jag provade..
 

adhoc76

Medlem
KVIK kök i Bromma tar inte Amex (längre). Fick det svaret när jag frågade. Antyder väl att de tagit Amex förut, men nu slutat med det. Tråkig utveckling!
 
Toppen