Nej.Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker?
Nej.Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker?
Varje ICA handlare är sin egen och bestämmer själv vilka kort de vill ha.Det är lite av en soppa det här...
* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja
Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?
Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall...![]()
Det är lite av en soppa det här...
* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja
Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?
Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall...![]()
Så inga Willys tar Amex. Trodde det bara var lokalt problem.Varje ICA handlare är sin egen och bestämmer själv vilka kort de vill ha.
På Coop och Willys tex så ägs butikerna av kedjan och då är det kedjan some bestämmer om butikerna tar amex eller ej.
Det är helt enkelt olika upplägg för ägande av butikerna mellan olika kedjor.
Samma för mig. På Citygross och Coop funkar inte min blipp.Tänkte bara dubbelkolla. Har du provat använda kortet med chip? På vissa ställen går det ej blippa amex med funkar med chip.
Jo, alla Willys tar Amex sedan något år tillbaka. Det har tidigare funnits 2 handlarägda Willys, oklart om ägandeformen finns kvar fortfarande men jag skulle gissa på att även dom tar Amex.Så inga Willys tar Amex. Trodde det bara var lokalt problem.
Just det jag har Willys Hemma hemma och där funkar inte Amex.Jo, alla Willys tar Amex sedan något år tillbaka. Det har tidigare funnits 2 handlarägda Willys, oklart om ägandeformen finns kvar fortfarande men jag skulle gissa på att även dom tar Amex.
Är de goa eller?Tyvärr saknas det möjlighet att betala med Amex i appen
Är de goa eller?
Tack för att du hör av dig till oss och kul att du gillar Scan & Pay. Tyvärr fungerar det inte att betala med Amex i Scan & Pay men det är något vi ser över. Tills vidare får vi därför hänvisa dig till butikens övriga betaltjänster om du önskar betala med Amex.