Senaste nytt

Ställ era frågor om Hotell

Jönsson

Medlem
Det beror säkert mellan olika hotell, jag jobbade på Scandic. En variabel som jag tror gäller för många är att billigaste rumstyperna blir överbokade först och då flyttar man högsta status till högre rumskategorier. Rutinen vi hade var att under natten innan ankomst så är nattreceptionisten den som upgraderar statuskunder. För mig är inte incheckningstid en relevant parameter, det brukar vara klart redan kl. 6 på morgonen rumstypen alla gäster ska få. Det är isf om du har hög status din rumstyp är inte klar och det finns ett ledigt rum så uppgraderade jag. Längd på vistelsen är nog den svåraste enligt mig eftersom när du bor länge vill du ge ett bra rum samtidigt som du utesluter det rummet för försäljning en lång period.
Scandic är kanske inte den bästa referensramen för uppgraderingar. Där verkar man endast uppgrader vid överbokning av rumskategori. :)
 

squeezen

Medlem
Har bokat junior suite sea view här på detta
Dreams Jardín Tropical Resort & Spa
tog preferred club OCH unlimited experience, någon med erfarenheter? Preferred club verkar ge acces till visaa ytor men även nån form av lounge med snacks osv, är det kaka på kaka och då även boka unlimites experience som är deras all inclusive?
 
Toppen