Senaste nytt

SQ21 - The Behemoth

Fantastisk välskriven och rolig rapport med fina bilder till. Tar en bra stund att sätta ihop.
Jag är själv flitig SQ flygare nuförtiden (Krisflyer Gold) och det går att få både ostbricka och dessert!:). Serverings vagnen med ost kommer efter desserten vilket är märkligt, men vanligt i vad jag tror är en anglosaxisk tradition och hos många flygbolag som grundar sin kulinariska tradition på Brexit öriket. Om man vänligt ber personalen ställa undan en dessert och man tydligt berättar att man inte har något emot att vänta på osten medan desserten serveras, så är det aldrig några problem. Man vill ju inte missa portvinet (eller en söt avslutning).

Jag vill också passa på att tacka för rapporten.
Jag har aldrig rest med Singapore Airlines förut så för mig låter det konstigt att med en så lång flygning som du hade mellan NY & Singapore och inte få pyjamas. Är det alltid så med det bolaget i business class?
Det är ju tur att man får information om detta i vårat forum så man kan planera för egna sängkläder/mjukiskläder.

Tack!
Är tyvärr ingen frekvent resenär med SQ, så kan inte svara på om detta är standard.

Fantastisk välskriven och rolig rapport med fina bilder till. Tar en bra stund att sätta ihop.
Jag är själv flitig SQ flygare nuförtiden (Krisflyer Gold) och det går att få både ostbricka och dessert!:). Serverings vagnen med ost kommer efter desserten vilket är märkligt, men vanligt i vad jag tror är en anglosaxisk tradition och hos många flygbolag som grundar sin kulinariska tradition på Brexit öriket. Om man vänligt ber personalen ställa undan en dessert och man tydligt berättar att man inte har något emot att vänta på osten medan desserten serveras, så är det aldrig några problem. Man vill ju inte missa portvinet (eller en söt avslutning).

Tack så mycket. Helt riktigt, det tog en stund att få ihop rapporten.

Gällande dessert så var det faktiskt att medvetet val, då det blir så mycket onyttigt ändå på en sån här dekadent resa. Kände inte att jag behövde ta extra allt på allt :)

Jag har kommit på mig själv att tycka att det är faktiskt nyttigare att flyga ekonomi ur alkohol och kalorisynpunkt. Men.....

Borde ha lagt mig för en timme sedan men fastnade framför denna fantastiska rapport. Kommer nog vakna upp med grus i ögonen ”imorgon” :confused:

Toppen