Senaste nytt

Spontan award resa till Perth från Arlanda hjälp (med SAS EuroBonus poäng)

Vad jag hajjat så kör jag bara biz så blir det 180 000, och blir något segment eller alla first så blir det 240 000 EB?

Just ja en till fråga, first hittar man med thai från Europa till asien men inte från asien till Pacific. Finns det och jag inte ser det eller är det inga award biljetter på de resorna i den klassen?

Thai flyger bara First till SYD. Det är Business som gäller till MEL och PER etc.

SAS nya regler är något mer flexibla. Har du First-segment enbart åt ena hållet kan du välja att göra två poänguttag för enkelresor och då inte "betala" för First åt det håll du endast flyger Economy eller Business. Men eftersom enkelresor kostar 60% av en halv returresa är det inte säkert att det lönar sig att hålla på. Hittar du en utresa med First-segment, men endast Business på hemresan och betalar för First åt båda hållen kan du ju "uppgradera" till First även på hemresan fram tills dagen innan utresan om det dyker upp platser, utan att det då kostar något.
Observera att SAS kanske vill ha en ombokningsavgift om du inte är EBG.

Orkar inte räkna nu, men det kan vara värt att göra ett poänguttag i First till BKK och ett separat mellan BKK och Australien i Business eller Economy. Teoretiskt kan du få det på en biljett men det måste göras helt manuellt av Eurobonus så du måste få tag i en bra person där som vill och får hjälpa dig. Med separata poänguttag kan du också göra stopover i t.ex. BKK och hitta en krångligare rutt än vad Eurobonusreglerna tillåter för ett rakt poänguttag.

Last edited:
Jag hoppades att ni experter skulle kunna hjälpa mig med info :)

Söker jag nu så hittar jag goa biljetter typ cdg-bkk-syd i first 777-300er thai och 747 thai och även tillbaka. Får hoppas på att det finns då med.

First med Thai från CDG är med leasade plan från Jet Airways. Så det är suiter med dörr i First. ;)
De skulle börja flyga med A380 (som också har fin First med Thai) i februari, men det är uppskjutet till sommaren på grund av leveransförsening från Airbus.

Toppen