Senaste nytt

Splittrade sittplatser efter påbokning av infant Austrian

Snafidafi

Medlem
Bokade nyss på infant på bonusbokning för 3 pers i business med Austrian. Detta gjorde att frun med infant skickades fram till första raden på båda långflygen vie-bkk, innan satt vi alla på rad. På ena flyget blev familjen helt splittrade och 2-åring med eget säte sitter med en stols glapp till mig. Andra flyget sitter tvååringen bredvid mig. Alla säten är ”bokade” i appen, går inte att ändra.

Är det normalt med sätesändring vid påbokning av infant? Har sas-supporten möjlighet att ordna med sittplatser eller får man ta det på flygplatsen? Inser att det lär ordna sig men vore skönt att få allt på plats och att också sitta tillsammans hela familjen.
 

ptotheg

Medlem
Infant styrs väl primärt till rader där basinett finns. Av den anledning och flera andra är det klokt att boka så som man vill ha det initialt när det finns platser kvar. Nu är det nog snällt fråga annat pax om att flytta för att underlätta som gäller. Att tvååringen ska åka själv en bit ifrån er är ju uppenbarligen inte genomförbart. Ringa och fråga kan man alltid göra.
 

Snafidafi

Medlem
Ja jag misstänkte att det var så. Främre raden var blockad och kunde inte väljas från början. Tidigare flugit med infant med Thai och då var detta inget problem utan vi satt på en rad mitt i smeten
 

Resetokig

Medlem
Det är vanligt att endast varannan rad har extra syrgasmasker vilket gör att infant i knä styrs till dessa rader. Det primära är att hitta en plats för infant och inte att hålla ihop två vuxna med en infant. Tyvärr kan man då hamna på helt olika platser, vilket vi råkat ut för.

Skönt att det löste sig för er!
 

Snafidafi

Medlem
Det gick utmärkt att få kontakt via Messenger, tack för tips!

Det var på grund av syrgasmaskerna, infant kan bara sitta rad 1. Jag och tvååringen får sitta rad 2 ena vägen och 6 andra, skaplig lösning iallafall
 
Toppen