Senaste nytt

Spelar det roll vem som har amex voucher?

Parts

Medlem
Jag har alltid lyckats boka poängresor med mitt eurobonuskonto men använt min frus 2-4-1 (hon har amexet och vi har pointsharing)
Nu senaste bokningen menar SAS att det inte går att göra så, utan det måste bokas i hennes konto och då försvinner förmånerna för mig som är guldmedlem. T.ex. free-seating till alla i sällskapet. (jag har free seating för mig själv, men det är värdelöst om jag inte kan sätta min fru bredvid. Vill ju inte betala 1500 kr för en plats...)

Har det alltid varit så här? Kundtjänst menar det och säger att alla mina andra bokningar har någon gjort fel på.

Amex vouchern är kopplat till kontot där den finns intjänad. Borde inte vara möjligt att använda en voucher från ett annat konto när man bokar, så det har nog alltid varit så.

Jag skulle göra några HUACA. När jag hjälpt vänner på sistone har jag fått sagt till mig att personen med voucher _måste_ vara den som ringer in, hjälper inte med säkerhetskoder etc. För att i nästa samtal kunna boka utan problem, det har iofs alltid varit via eb-kontot som har vouchern.

Jag skulle också ringt igen. Jag har använt min egen samt min frus voucher när jag bokat åt familjen utan problem. Jag har dock behövt hennes kod och självklart måste man aktivera att hon får använda poängen i vår pointsharinggrupp.

Jag har alltid lyckats boka poängresor med mitt eurobonuskonto men använt min frus 2-4-1 (hon har amexet och vi har pointsharing)
Nu senaste bokningen menar SAS att det inte går att göra så, utan det måste bokas i hennes konto och då försvinner förmånerna för mig som är guldmedlem. T.ex. free-seating till alla i sällskapet. (jag har free seating för mig själv, men det är värdelöst om jag inte kan sätta min fru bredvid. Vill ju inte betala 1500 kr för en plats...)

Har det alltid varit så här? Kundtjänst menar det och säger att alla mina andra bokningar har någon gjort fel på.

Som andra har sagt så lär det bara vara din fru som kan boka (men givetvis även med dina poäng pga pointsharing).

Men om vi återgår till orsaken till att du vill göra bokningen från ditt konto - finns det verkligen någon koppling mellan kontot som bokar och förmåner för resan? Förmåner som free seating är väl ändå kopplade till vilken status resenärerna har och inte status hos bokande konto? Eller har jag helt missat något?

Men om vi återgår till orsaken till att du vill göra bokningen från ditt konto - finns det verkligen någon koppling mellan kontot som bokar och förmåner för resan? Förmåner som free seating är väl ändå kopplade till vilken status resenärerna har och inte status hos bokande konto? Eller har jag helt missat något?
*Edit - Kom på att jag inte alls hört talas om någon Fight Club.. :)

Kort sagt, skillnader existerar.

Toppen