Senaste nytt

[SPEKULERA] Black Friday erbjudanden på resor

Här är i alla fall en början på Black Friday

AA Black Friday.JPG

Elite hotels kör en 50% rea imorgon torsdag, ja jag vet att denna tråd handlar om Black Friday men ändå:D
Enbart för medlemar.
Boka: 25 November 2016.
Res: 17 december 2015 – 2 april 2016.
Obs minimum 2 samt enbart helger.
Trevligt att det gäller alla rumstyper:)

Sale@Elite

Last edited:
Tycker att det är lite märkligt att inte flygbolagen/hotellkedjorna är mer heta på Black Friday...

Lite Off topic:

Vi inom e-handel har en riktigt grym dag idag och jag snackade precis med killarna på lagret därhemma och dom får in fler än en order i minuten sedan i morse när vårt nyhetsbrev gick ut. Ok, vi tjänar inte lika mycket pengar på varje såld produkt men antalet beställningar att packa idag och efter helgen är betydligt bättre än exempelvis veckan innan jul. Dessutom får vi ju rensa ut lite överlager.

Sen känns det ju extra gött att ha semester i värmen och veta att min personal får jobba för lönen en dag som denna... ;)

Med risk för att bli bashad här kan jag tipsa om att Norwegian säljer presentkort idag: Köp presentkort på 2000 rewardspoäng - få 400 rewardspoäng (1 poäng = 1 NOK). Bra deal för den som vet med sig att man kommer flyga Norwegian.

Tycker att det är lite märkligt att inte flygbolagen/hotellkedjorna är mer heta på Black Friday...

Det är faktiskt inte så konstigt. I USA finns ju inte bara black friday utan även cyber monday till exempel. Cyber Monday (måndagen efter thanksgiving) är då för rabatt på saker man köper över nätet och är sin egen dag. Så sådana rabatter borde man kunna se på måndag. I den svenska tolkningen så är ju konstigt nog allt black friday. Men så kan det bli ibland...

Det är faktiskt inte så konstigt. I USA finns ju inte bara black friday utan även cyber monday till exempel. Cyber Monday (måndagen efter thanksgiving) är då för rabatt på saker man köper över nätet och är sin egen dag. Så sådana rabatter borde man kunna se på måndag. I den svenska tolkningen så är ju konstigt nog allt black friday. Men så kan det bli ibland...
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, vi fortsätter med "Black Friday Goes Superhelg" för att avsluta med Cyber Monday på måndag ;)

Det ena behöver ju inte utesluta det andra, vi fortsätter med "Black Friday Goes Superhelg" för att avsluta med Cyber Monday på måndag ;)

Håller helt med, men det är ändå i mina ögon ett lustigt fenomen. Det vore lite som att exportera mellandagsrean till Kina, trots att dom inte firar jul.

Toppen