Senaste nytt

Specialändring i en 2-4-1 resa långt fram

Stenen63

Ny medlem
Hej,
Planerar en 2-4-1 resa i slutet på 2018 till en destination där endast Star Alliance flyg går till, ej SAS. Ska flyga två vuxna och ett barn (0-2 år) som har planerad födsel i juni.

Har hittat en resa i business som jag vill boka men Tallinn kräver namn och födelsedatum på alla passagerare för en Star Alliance bokning, men inte för SAS. Behöver alltså vänta till födsel med att boka men är rädd att resan försvinner till dess.

Ska/Kan jag boka resan för två vuxna nu och sedan avboka mot en kostnad när barnet är fött för att göra en ny bokning då, tror ni att det fungerar? Hemresan ligger långt fram i tiden så jag kommer ändå behöva göra en ändring av den då den resan inte är släppt ännu.

Mvh Martin

Hej,
Planerar en 2-4-1 resa i slutet på 2018 till en destination där endast Star Alliance flyg går till, ej SAS. Ska flyga två vuxna och ett barn (0-2 år) som har planerad födsel i juni.

Har hittat en resa i business som jag vill boka men Tallinn kräver namn och födelsedatum på alla passagerare för en Star Alliance bokning, men inte för SAS. Behöver alltså vänta till födsel med att boka men är rädd att resan försvinner till dess.

Ska/Kan jag boka resan för två vuxna nu och sedan avboka mot en kostnad när barnet är fött för att göra en ny bokning då, tror ni att det fungerar? Hemresan ligger långt fram i tiden så jag kommer ändå behöva göra en ändring av den då den resan inte är släppt ännu.

Mvh Martin
Känns som detta är ”flavour of the month” måste vara tredje frågan på kort tid.

Liknande fråga ställdes nyligen i:
http://www.businessclass.se/forum/t...robonuspoäng-med-infant-och-barn.15872/page-4

Där finns de råd som forumet hade att ge i frågan.
Inte helt enkelt mao hur man ska göra.

Ska/Kan jag boka resan för två vuxna nu och sedan avboka mot en kostnad
Att avboka kostar inget.

Hej,

Mvh Martin
Du kan göra följande. Boka för er två vuxna direkt nu så att någon inte kan norpa de två platserna. Sen när barnet är fött avbokar ni er resa och hoppas att platserna kommer tillbaka och bokar om resan.

Att avboka kostar inget.

Du kan göra följande. Boka för er två vuxna direkt nu så att någon inte kan norpa de två platserna. Sen när barnet är fött avbokar ni er resa och hoppas att platserna kommer tillbaka och bokar om resan.

Mm funderade på det, jag kan ju inte förlora något på att boka och sedan avboka, väl?

• Gilla
Reactions: Gus
Mm funderade på det, jag kan ju inte förlora något på att boka och sedan avboka, väl?
Korrekt.

Om du inte bokar platserna nu så finns det risk att någon annan tar platserna, speciellt om det är en attraktiv avgång. Kom dock ihåg att när du sen avbokar flygen så är det inte säkert att platsens kommer tillbaka.

Förslag - Boka med ett påhittat födelsedatum. Alla passagerardetaljer utom namn går väl att ändra i efterhand?
Jag vet inte om födelsedatum går att ändra. Men å andra sidan är det inget som kollas så noga.

Går det för övrigt att köpa en betalbiljett till ett spädbarn separat? Fast utan eget säte då.

Toppen