Senaste nytt

Sparrow Aviation öppnar linje Göteborg City- Stockholm Bromma

Om de nu säger att de skall börja flyga om en månad, så är det väl ändå ganska troligt att de har fört diskussioner under en längre tid. Alltså att ingen annan flyger med E145 till Bromma behöver ju inte betyda att inte de kommer att få göra det.

Jag har full förståelse för de som ifrågasätter om detta kan bli en lönsam linje och att den kan fungera över tid, men att totalt såga dem jäms med fotknölarna är väl ändå att ta i?

Idag har Sparrow en annons på baksidan av Tidningen Hisingen. De har en rabattkod som gör att man kan flyga till Bromma för 99 kr. Koden man ska ange är bromma. Ska bli intressant och se om de flyger i morgon då:)

Två flighter verkar ligga inne imorgon. BM681/682 och BM685 /686, så jag skulle bli förvånad om de inte flyger.

Idag har Sparrow en annons på baksidan av Tidningen Hisingen. De har en rabattkod som gör att man kan flyga till Bromma för 99 kr. Koden man ska ange är bromma. Ska bli intressant och se om de flyger i morgon då:)

Tyvärr ger rabattkoden ingen rabatt från Bromma till Säve utan den riktningen kostar 399 kr eller 799 kr. Men bra pris ändå ...

Premiärflyget gick ju i alla fall som avsett.

På Swedavias hemsida stor Landvetter som "Göteborg GOT (GOT)" och Säve som "Göteborg (GSE)". Lär väl kunna skapa en del förvirring i alla fall ;)

Idag har det dragits igång mer reklam i Göteborg för linjen. Klisterlapp med den tidigare nämnda koden bromma på framsidan av GP samt en del radioreklam.

Jag hoppas det lyckas, ju fler alternativ till Bromma ju bättre i min mening. Sen är det också bra att få ett alternativ för hisingsborna att enkelt flyga till Stockholm.

Flög med sparrow ARN-KID-ARN i torsdags. Rätt bra upplägg ombord. Borde vara samma på GSE?

ImageUploadedByTapatalk1408818965.914169.jpg

Toppen