Senaste nytt

Spara 2527:- genom att boka Amsterdam-Köpenhamn-Oslo istället för Amsterdam-Köpenhamn

Detta lät intressant med "ta bort sista sträckan", men är det inte så att om man söker en resa och får upp t.ex. AMS-CPH-OSL och sedan går in och modifierar så går det inte att aktivera biljetten, just eftersom den har blivit modifierad. D.v.s. ett inbyggt skydd mot att kunna utnyttja kampanjer på sträckor som det inte var tänkt till.
Oavsett.
Borde inte flygbolagen ha en viss förståelse för att man faktiskt gör bokningar som man avbryter i förtid?
Är det någon som har personlig erfarenhet, eller hört talas om någon, som blivit tillrättavisad på något sätt av flygbolaget för att inte ha utnyttjat hela resan? Trodde det var i princip praxis att boka en ToR för att sedan bara strunta i hemresan om man nu bara behöver en enkelbiljett.
Åter igen, det bjuds ju verkligen in till det och det blir ju oehört konstigt att försöka hindra någon genom att bara säga: "ajabaja, så här får man inte göra för så hade vi inte tänkt att man skulle göra".
Men likaväl fullt görbart.
 
Just för tur och retur så föreslog KLMs telefonförsäljning det över enkelbiljett när jag ringde dem för ett par år sedan.
 
Just för tur och retur så föreslog KLMs telefonförsäljning det över enkelbiljett när jag ringde dem för ett par år sedan.

Jepp. Blev tillrättavisad i biljettdisken när jag skulle köpa en enkelbiljett med KLM. Damen i kassan vägrade, och sålde istället en ToR som var några hundra billigare.
 
Så, samma uppfattning som jag fått då.
Flygbolagen bjuder in till felaktiga bokningar och rekommenderar i många fall (representativt?) att boka felaktigt.
(Jag har också fått tipset av Swiss, "Boka en ToR och skippa returbiljetten" fast att jag bara behövde en enkelresa.
Antar det skulle ha blivit väldigt märkligt om man blivit tillrättavisad då i efterhand, och till och med få sitt konto låst.
Snacka om att man hade känt sig blåst i så fall! :confused:
 
Det er oplagt at det ikke kan være "ulovligt" at stå af før end slutdestnation: man kan jo være blevet syg, fået klaustrofobi, hjemvé, eller mistillid til selskabet undervejs? Man kan have fået en besked undervejs at man er nødt til at vende tilbage (dødsfald, fyring, eller lignende). Det jeg stadig ikke ved om man kan checke bagage ind til kun næste destination? Begrundelsen kan være at man skal bruge dokumenter, computer, printer, eller lignende?
 
Toppen